معرفی و کاربردهای نرم افزار پریمیر پرو Adobe Premiere Pro

نرم افزار پریمیر پرو یک ویرایشگر ویدیویی مبتنی بر زمان است که توسط (Adobe System) طراحی شده است اولین بار این نرم افزار در سال ۲۰۰۳ جایگزین ادوبی پریمیر شد نرم افزار پریمیر پرو جهت ویرایش حرفه ای گرافیک و توسعه وب و ویدئو به کار می رود.

از نرم افزار هایی است که برای ویرایش فیلم های بلند و مطرح هالیوودی استفاده شده است.

مونستر حوزه ی دیگری است که در آن از این نرم افزار استفاده شده است، سی ان ان یکی از مشهور ترین رسانه هایی است که از نرم افزار پریمیر پرو استفاده کرده است.

معرفی و کاربردهای نرم افزار پریمیر پرو Adobe Premiere Pro

نرم افزار پریمیر پرو Adobe Premiere Pro

نرم افزاری با قابلیت ویرایش با رزولیشن بالا است که رنگ های yuv , RGB را پشتیبانی می کند.

این نرم افزار از پلاگین وی اس تی آوتو نیز پشتیبانی می کند و فرمت های کامل در ویندوز و مک را ساپورت می کند همچنین قابلیت ویرایش فیلم ها و تصاویر سه بعدی را دارد.

ریزترین تنظیمات برای حساس ترین ترین نقاط در نرم افزار پریمیر پرو قابل ویرایش است.

این ویرایشگر، ویرایش صدا در سطح بسیار نمونه و پشتیبانی از افزونه صوتی و اختلاط صدای فراگیر ۵٫۱ را در دسترس تان قرار می دهد. معماری نرم افزار پریمیر پرو به گونه ای است که کاربر را قادر می سازد فرمت های ورودی و خروجی را فراتر از آنهایی که توسط کویک تایم و دایرکت شو پشتیبانی می کند، ویرایش و ادیت نماید.

همچنین پشتیبانی ویژه ای از فرمت های متنوع داخلی و خانگی و فایل های ویدیویی و کدک های مک او اس و ویندوز می کند. Premiere Pro با قابلیت ساینیفورم قابلیت مشاهده مواد تری دی با استفاده از مانیتور های تو دی پشتیبانی می کند و در عین حال تنظیمات چشم چپ و راست را به تفکیک در اختیارتان قرار می دهد.

ویژگی های نرم افزار پریمیر پرو

نرم افزاری با قابلیت های متنوع، که هر آنچه برای ویرایش کلی ویدئو ها برای تولید فیلم مورد نیاز است با کیفیت بالا  قابل دسترسی ست این نرم افزار برای ویرایش صدا گرافیک و ویدئو مورد استفاده قرار می گیرد و برای ایجاد نسخه های جدید و ویرایش شده که می تواند به رسانه ها و قالب مورد نیاز برای توزیع خروجی دهد، استفاده می شود.

زمانی که برای تولید ویدئو از نرم افزار مذکور استفاده می کنید می توانید چندین ویدیو و عکس متفاوت را باهم ویرایش کنید، عنوان به فیلم اضافه کنید و با فیلتر های متعددش اثرات متفاوتی اعمال نمایید.

این نرم افزار را می توان به تنهایی یا با نرم افزار های دیگر استفاده کرد، مانند بسیاری نرم افزار های ویرایش دیگر با وارد کردن ویدیو از یک منبع مانند نوار ویدیویی بر روی هارد دیسک شما کار می کند و شما را قادر می سازد تا نسخه های ویرایش شده جدیدی را  روی نوار دیسک یا رسانه ها ی دیگر ایجاد نمایید.

قابلیت های نرم افزار پریمیر پرو

این ابزار قدرتمند و خوب یک نرم افزار تدوین محبوب برای فیلمسازان مشهور است که در سطح های بالا فیلمسازی انجام می دهند. نرم افزار دارای یک رابط کاربری آسان برای افرادی با سطوح مهارت مختلف است این نرم افزار در نسخه های ساده برای کاربرانی با مهارت کم هم طراحی شده است و به طور کلی قابلیت ادغام شدن با دیگر نرم افزار ها از جمله افتر افکت و فتوشاپ را دارد و از انواع فرمت های سه بعدی پشتیبانی می کند شما می توانید نرم افزار پریمیر پرو را با ادوبی افتر افکت ایمپورت نمایید.

می توان این نرم افزار را با افتر افکت بین برنامه ها کپی کرد و یا مستقیما فایل های ادوب فتوشاپ را روی Premiere Pro باز کنید و بعد از ذخیره تمام تغییرات آپدیت می شود.

محیط کاری این نرم افزار از MetaData داخلی ست و از اسکریپت برای تولیدات ویدیویی استفاده می کند. نرم افزار فوق قابلیت صدا گذاری بر روی هر فیلم و فایل ، تصویری با قابلیت وضوح بالا را دارد در این نرم افزار می توان دیالوگ ها را جستجو کرد و کلیپ های مختلف را با نام کلیپ هایشان فراخوانی کرد.

کاربرد نرم افزار پریمیر پرو

دریافت ویدیو ها و اصوات و گرافیک در فرمت های متنوع و قابلیت تنظیم و دستکاری عناصر مختلف در یک جدول زمانی بصری و اضافه کردن آثار و عناوین و ضبط فیلم های ویدیویی دی وی دی و فرمت های ویدیویی معمولی. این نرم افزار دارای ترکیبی از ویژگی های صوتی و جلوه های تصویری و صوتی است.

یک گزینه خوب و مقرون به صرفه و حرفه ای برای تدوین گران صداست.

البته این نرم افزار بیشتر برای ویرایش صدا استفاده می شود و برای خلق آثار و جلوه های ویژه لازم است از نرم افزار افتر افکت استفاده نمایید. سالهای متمادی است که از این نرم افزار برای تدوین نرم افزاری قدرتمند مورد استفاده قرار می گیرد.

در سالهای اخیر برای رنگ پردازی و ویرایش متن و ایجاد افکت های متنی گسترش یافته، این نرم افزار برای اجرا و پردازش به پشتیبانی کارت گرافیک قدرتمندی نیاز دارد.  پنل های لئو متری، کلاور از گزینه های انتخاب و کنترل و اصلاح رنگ در پریمیر پرو هستند که با تمام قدرت به اصلاح رنگ کمک می کند.

در بخش هایی از نرم افزار پلیمر قابلیت انتخاب رنگی خاص را در تصویر دارید.

موشن گرافیک و نرم افزار پریمیر پرو

موشن گرافیک در نسخه های جدید نرم افزار قابلیت ادیت دارد. این قابلیت در به روز رسانی ۲۰۱۹ در این نرم افزار ارتقا یافت به شکلی که قالب های آماده موشن گرافیک را که در افتر افکت ایجاد می شود به طور کامل در نسخه جدید ادیت نمایید. همچنین فایلی ا سی اس وی در اختیارتان قرار داده که باعث می شود مبتدیان نیز بتوانند به تدوین ساده برنامه ها بپردازند. همچنین امکان اصلاح وکتورهای به کار گرفته شده نیز وجود دارد.

موشن گرافیک یکی از برترین مفاهیمی است که در ساخت تیتراژ و تبلیغات و تیزر و تیتراژ پایانی فیلم های سینمایی نقش موثری دارد به همین دلیل است که ادیت آن بر روی پریمیر پرو، برای تدوینگران ارزشمند می باشند. مرکر ها(merker) که پر استفاده ترین ابزار های پریمیر پرو هستند. با  استفاده از قابلیت مرکر می توانید نه تنها سکانس بلکه کلیپ را به کلی ویرایش و حتی حذف نمایید. نرم افزار قدرتمند پریمیر پرو هم اکنون قابلیت ایجاد کپشن را با فونت مختلف در اختیارتان قرار می دهد.

همچنین فایل های فتوشاپی را به طور مستقیم می توان داخل پریمیر پرو باز و ویرایش کرد به طوری که باز نگاری زمانی، رندرگیری عمیق و توالی های متعدد را پشتیبانی کند، رابط میکس صدای پیشرفته و ابزار اصلاح رنگ قدرتمندی دارد” اینکوردر” این نرم افزار برای زیباتر نوشتن آن لوکیشن ها و بلوری و دی وی دی روی دیسک هاست. فیلم های متعدد و مطرح هالیوودی با این نرم افزار ویرایش شده اند.

منبع:toucanfile.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵