اغلب عکاسان با این چالش مواجه شده اند که علی رغم مزایای بی شمار فرمت راو، حین ویرایش با برنامه فتوشاپ، عکس باز نمی شود و دست عکاس را داخل حنا می گذارد !

اینجاست که عکاس احتمالا تصمیم میگرد در نوبت بعدی دور هرچه فرمت Raw است را خط بکشد !قبل از هرچیز بهتر است دلیل این ساز ناکوک را کشف کنیم تا راه حلش را ارائه دهیم .

واقعیت اینجاست که فرمت خام هر دوربینی با دوربین دیگر متفاوت است ، به همین دلیل است که همراه هر دوربین ، ادیتور مخصوص فرمت خامش نیز ارائه می شود . اما عکاسیست و یک برنامه فتوشاپ !

همه عکاسان ارادت خاصی به برنامه فتوشاپ دارند و بدون این ادیتور قدرتمند حس می کنند که یک جای کارشان می لنگد . اگر دوربینتان از نسخه فتوشاپ نصب شده روی سیستم کامپیوترتان جدیدتر است ، آماده باشید تا فرمت Raw ساز ناکوکش را بریتان بنوازد .اما نگران نباشید ، این چالش ، راه حل دارد .

ساده ترین راه حل ، همانطور که به صورت غیر مستقیم بدان اشاره شد ، به روز رسانی و دریافت آخرین نسخه برنامه فتوشاپ است . اما گاهی با آپدیت پلاگین Adobe Camera Raw برنامه فتوشاپ فعلیتان مشکل رفع و رجوع می شود و نیازی به نصب مجدد سیر تا پیاز برنامه فتوشاپ نیست.

اگر می خواهید راه و روش بروزرسانی افزونه Adobe Camera Raw را یادبگیرید . در این مقاله با ما همراه باشید .عکسی که روی آن مانور می دهیم و آموزش را شرح می دهیم فایل “.NEF” خام دوربین‌ نیکون Nikon D5600 است .

پیغام زیر چقدر برایتان آشناست ؟ احتمالا دیدن این پیغام پس بازکردن عکس تمام ذوقتان از عکاسی را کور می کند .چرا گاهی اوقات برنامه فتوشاپ فرمت Raw را باز نمیکند؟زمانی که فایل خام دوربین نیکون را باز کنیم ، متاسفانه با این پیغام نچندان دلچسب در فتوشاپ مواجه می شویم .بدیهی است که این پیغام گویای این حقیقت است که فتوشاپ تمایلی به باز کردن این عکس شما ندارد .اگر کمی دانش زبان انگلیسی داشته باشید ، دست و پا شکسته متوجه می شوید که توصیه فتوشاپ به شما ، به روزرسانی همان پلاگین Adobe Camera Raw است .

اما داستان به همین راحتی تمام نمی شود . هرچند آپدیت این پلاگین رایگان است، اما متأسفانه باید عرض کنم که شرکت ادوبی، امکان دانلود آن را از کشور ما سلب کرده است.
برای دانلود این پلاگین هیچ چاره ای نیست جز استفاده از وب‌ سایت‌ های متفرقه. می‌توانید با جستجوی عبارت “دانلود ویرایشگر فایل‌های خام” در گوگل دنبال وب‌سایت‌هایی برای دریافت آن بگردید. بهتر است سعی کنید آخرین نسخه منتشر شده را دانلود و نصب کنید تا اگر بعداً هم دوربین جدیدتری را استفاده کردید، بتوانید فایل خام آن را بدون مشکل باز کنید.
نسخه جدید Adobe Camera Raw حدود۳۲۰ مگابایت حجم دارد و فایلی که پس از دانلود میبینید یک فایل .Zip است که با هر فشرده سازی در کامپیوتر باز می کند.چرا گاهی اوقات برنامه فتوشاپ فرمت Raw را باز نمیکند؟اگر فایل زیپ را باز کنید،  فایل اجرایی یا .EXE به همان نام موجود است . کافیست روی آن دابل کلیک کنید و مراحل نصب را طی کنید تا این نرم‌افزار به‌طور اتوماتیک ، فتوشاپ شما را آپدیت کند. نکته مهم اینکه حواستان باشد  حتماً در هنگام نصب برنامه فتوشاپ بسته باشد و در حال اجرا نباشد . در نهایت دکمه Finish را بزنید.چرا گاهی اوقات برنامه فتوشاپ فرمت Raw را باز نمیکند؟با این روند برنامه فتوشاپ شما قادر است فرمت خام جدید را باز کند و در بخش بالای سمت چپ پنجره برنامه می‌بینید که نام Camera RAW 9.9 و نام دوربین که همان D5600 نیکون نمایش داده می‌شود.چرا گاهی برنامه فتوشاپ فرمت Raw را باز نمیکندمنبع:
akasee.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵