چطور بک گراند تصویر را بیشتر فولو کنیم؟

آیا شما هم به پس‌زمینه‌های محو و فولو در عکس‌های حرفه‌ای علاقه دارید؟ اصلاً چرا حرفه‌ای؟عکاسان معمولاً موافق هستند که اغلب عکس‌هایی که سوژه در آن واضح است و پس‌زمینه تار یا بک‌گراند محو ( فولو ) است، حرفه‌ای‌تر از عکس‌هایی هستند که همه چیز به یک اندازه واضح و تخت و به اصطلاح در فوکوس است.

به طور معمول، این تکنیک فوکوس انتخابی یا همان Blur عکس 100٪ در دوربین انجام می‌شود و می‌توان با انتخاب تنظیمات مناسب دوربین و لنز به روشی خاص به آن دست یافت.

اما راه‌های دیگری هم دارد. اگر هنوز دوربین و لنز حرفه‌ای ندارید، علاوه بر آن می‌توانید با استفاده از نرم‌افزارهای منتخب در گوشی‌های خود به این هدف نیز برسید. عکاسان پرتره، ماکرو و گاهی طبیعت تصاویر شگفت‌انگیزی با این تکنیک ثبت می‌کنند. شما هم برای خلق چنین فضایی لازم نیست راه دوری بروید. ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید. تا هرآنچه لازم است بیاموزید.

بک گراند فولو چطور ایجاد می‌شود؟

عوامل اصلی ایجاد بک گراند فولو در تصاویر شما عبارتند از: دیافراگم باز، فاصله کانونی بیشتر و افزایش فاصله سوژه نسبت به پس‌زمینه. علاوه بر این، عکاس می‌تواند پس‌زمینه را پس از تولید تصویر با فتوشاپ محو کند، اما هنگام استفاده از این روش باید احتیاط کرد تا به طرز محسوسی تقلبی به نظر نرسد. همانطور که متوجه شده‌اید برای رسیدن به یک پس‌زمینه محو با کیفیت به یک دوربین نیاز دارید. اما اگر به کیفیت پایین‌تر راضی هستید. قسمت ادیت عکس بعد از ثبت را از دست ندهید.

عمق میدان

عمق میدان (DOF) به عنوان مقدار قابل قبولی از یک تصویر در نقطه فوکوس (وضوح) تعریف می‌شود. عکاس باید بسته به ژانر یا هدف نهایی تصویر، در ایجاد تصویری با عمق میدان مناسب مهارت داشته باشد. به طور کلی، پرتره ها با عمق میدان کم (جایی که صورت سوژه واضح‌ترین قسمت تصویر است و سایر عناصر تار هستند) بهترین به نظر می‌رسند و تصاویر منظره با عمق میدان زیاد (جایی که همه چیز در فوکوس است) بهترین به نظر می‌رسد. البته بسته به ایده شما ممکن است این ایده متفاوت باشد.

تصاویر با عمق میدان کم، سوژه را بسیار بیشتر از پس‌زمینه متمایز می‌کنند و عکاس می‌تواند توجه را از اشیایی در پس‌زمینه که ممکن است حواس‌پرت‌کننده یا خوشایند نباشند، دور کند و یک بک گراند فولو ایجاد کند.

تکنیک‌های ایجاد بک گراند فولو هنگام عکاسی

ایجاد عکس با عمق میدان کم بهتر است هنگام عکاسی با دوربین و با استفاده از تنظیمات دیافراگم و فاصله کانونی و همچنین روش‌های خاص ترکیب‌‌بندی انجام شود. با این حال چند تکنیک را به شما معرفی می‌کنیم که به راحتی پس زمینه عکستان را محو کنید.

تکنیک شماره 1: استفاده از لنز با دیافراگم باز

چطور بک گراند تصویر را بیشتر فولو کنیم؟

پس‌زمینه در دیافراگم‌های باز بیشتر فولو می‌شود. دیافراگم دریچه‌ای در لنز است که به نور اجازه ورود به دوربین را می‌دهد که با f-stop اندازه‌گیری می‌شود. یک لنز با دیافراگم باز، دستیابی به بک گراند محو یا تار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

یک دهانه بزرگ‌تر (f-استاپ کوچک، مانند f/2.0) عمق میدان کمتری نسبت به یک دهانه باریک (f-stop بزرگ، مانند f/16) ایجاد می‌کند. به خاطر داشته باشید که دیافراگم میزان نور ورودی به سنسور دوربین را نیز کنترل می‌کند، بنابراین هنگام تنظیم باید برای نوردهی مناسب برای این مورد را در نظر گرفت.

عکاسان پرتره اغلب لنزهایی با بازترین دیافراگم f/1.2 تا f/2.8 را ترجیح می‌دهند، زیرا این لنزها به آنها اجازه می‌دهد پرتره‌هایی با پس‌زمینه بسیار تار ایجاد کنند. عکاسانی که از مناظر، معماری، وسایل نقلیه یا صحنه‌های دیگر عکس می‌گیرند ممکن است ترجیح دهند با دیافراگم بسته‌تری مانند f/8 یا f/16 عکاسی کنند تا تمام قسمت‌‌های تصویر در فوکوس باشد.

تکنیک شماره 2: استفاده از یک فاصله کانونی طولانی

فاصله کانونی به فاصله بین لنز تا سنسور دوربین (بر حسب میلی‌متر اندازه‌گیری می‌شود) زمانی که سوژه در فوکوس است، گفته می‌شود. لنزها فواصل کانونی زیادی دارند و یا یک فاصله کانونی ثابت (عدسی اصلی) یا یک فاصله کانونی متغیر (عدسی زوم) شناخته می‌شوند.

عکسی که با فاصله کانونی بیشتر گرفته می‌شود، سوژه را فشرده می‌کند و عمق میدان کم و بک گراند فولو ایجاد می‌کند. عکسی که با فاصله کانونی کوتاه‌تر گرفته می‌شود، باعث می‌شود تمام یا بیشتر عناصر عکس در فوکوس باشند.

لنزهایی با فاصله کانونی کوتاه مانند 24 میلی‌متر یا 35 میلی‌متر برای عکس‌های گروهی بزرگ که در آن افراد در موقعیت‌های مختلف قرار می‌گیرند، جایی که همه باید در فوکوس باشند و همچنین برای قرار دادن کل گروه در کادر ایده‌آل هستند.

تکنیک شماره 3: افزایش فاصله سوژه تا پس زمینه

فاصله زمینه تا سوژه فقط یک تنظیم دوربین یا لنز نیست، بلکه یک روش ترکیب‌بندی است که عامل تعیین کننده دیگری در میزان Blur پس زمینه در یک عکس به حساب می‌آید.

تکنیک شماره 4: کاهش فاصله دوربین تا سوژه برای blur فولو

افزایش فاصله سوژه تا پس‌زمینه باعث می‌شود هر چه سوژه از پس‌زمینه دورتر شود، پس‌زمینه به‌طور فزاینده ‌ای فولو یا محو شود. برای رسیدن به این ظاهر، از سوژه با فاصله‌ای دور از پس زمینه عکس بگیرید.

کاهش فاصله دوربین تا سوژه باعث می‌شود هر چه سوژه به دوربین نزدیک‌تر شود پس‌زمینه به طور فزاینده‌ای تار شود. اگر می‌خواهید جزئیات بیشتری از عناصر دیگر در عکس ببینید، از سوژه نزدیک‌تر به پس‌زمینه عکس بگیرید.

اگر یک عکاس بهترین تنظیمات را برای یک عکس گروهی می‌خواهد، جایی که باید از دیافراگم بسته و فاصله کانونی کوتاه استفاده کند تا مطمئن شود همه در فوکوس هستند، اما همچنان می‌خواهد پس‌زمینه تار به نظر برسد، منطقه‌ای را پیدا می‌کند که در آن اشیاء پس‌زمینه بیشتر هستند. فاصله از گروه سوژه‌ها راه حل اصلی برای داشتن بک گراند فولو است.

این تکنیک‌ها می‌توانند به تنهایی یا با هم کار کنند. برای دستیابی به تارترین پس‌زمینه ممکن، عکاس می‌تواند با دیافراگم باز، فاصله کانونی طولانی، فاصله سوژه تا پس‌زمینه دور و فاصله دوربین به سوژه نزدیک عکاسی کند. با این حال، همیشه باید مراقب باشید تا مطمئن شوید که تمام قسمت‌‌های سوژه که باید واضح باشد فوکوس داشته باشد. حالا برویم سراغ مرحله بعدی. ویرایش عکس!

تکنیک‌های بعد از عکاسی برای فولو کردن بک گراند

گاهی اوقات یک عکاس ممکن است بخواهد پس‌زمینه‌ای را فولو کند. در حالی که این روش ادیت ایده آل نیست، اما می‌توان آن را در جایی انجام داد که هنوز به اندازه کافی قانع کننده به نظر می‌رسد که بیننده از انجام آن بتواند منصرف شود. فتوشاپ در واقع زمانی که عواملی وجود داشته باشد که توانایی عکاس را برای ایجاد عمق میدان کم محدود می‌کند، می‌تواند یک روش مفید باشد.

تکنیک شماره 5: ایجاد لایه‌های تاری در فتوشاپ

بهترین روش استفاده از ماسک‌های لایه و ابزار Gaussian blur است. با این ابزار می‌توانید اطراف سوژه را تار کنید و به فولو نسبی برسید. دستیابی به پس‌زمینه تار در عکس‌ها کار سختی نیست، به شرطی که بدانید چگونه تنظیمات دوربین خود را کنترل کنید و بدانید که چگونه عکس را ثبت کنید. اما اگر به نتیجه مطلوب نرسیدید حتماً از این ابزار کمک بگیرید.

تکنیک شماره ۶: فولو کردن عکس‌ها در اندروید

برخی از تلفن‌های اندرویدی، مانند سری گلکسی سامسونگ، قابلیت ‌های مشابهی از حالت پرتره را به آیفون ارائه می‌کنند تا به‌طور خودکار بک گراند محو را در عکس‌های شما ایجاد کنند. در غیر این صورت، اگر تلفن شما ظرفیت برنامه دوربین استوک را ندارد، توصیه می‌کنیم برنامه Auto Blur Background توسط Judi Studio را از فروشگاه Google Play دانلود کنید. پس از نصب برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • مرحله 1: روی دکمه بزرگ Portrait کلیک کنید.
  • مرحله 2: اجازه دسترسی به عکس‌ها را بدهید، سپس عکسی را که می‌خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.
  • مرحله 3: روی دکمه Focus کلیک کنید تا پس‌زمینه به طور خودکار محو شود.
  • مرحله 4: روی دکمه Blur Level کلیک کنید. نوار لغزنده را روی قدرت مورد نظر خود تنظیم کنید، سپس روی برگشت کلیک کنید.
  • مرحله 5: پس از اتمام، دکمه ذخیره را در گوشه پایین سمت راست انتخاب کنید تا کار خود ذخیره شود.

توجه: اگر می‌خواهید پس‌زمینه‌ای را بدون استفاده از برنامه Auto Blur Background محو کنید، پس از باز شدن برنامه، انگشت خود را روی گزینه Portrait به سمت چپ بکشید، سپس روی گزینه Landscape کلیک کنید.

تکنیک شماره ۷: فولو کردن عکس‌ها درIOS

 اگر هنوز عکس خود را نگرفته‌اید، می‌توانید از حالت پرتره برای بک گراند محو خودکار استفاده کنید.

اما اگر عکس را در حالت پرتره نگرفته‌اید، می‌توانید با استفاده از یک اپلیکیشن افکت را بعد از این عکس ایجاد کنید. ما Blur Photo Editor Background by Connects Ltd را در اپ استور می‌پسندیم، که به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را با دقت بالایی ویرایش کنید اما به اشتراک ماهیانه نیاز دارد.

  • مرحله 1: اجازه دسترسی به عکس‌ها را بدهید، سپس عکسی را که می‌خواهید تغییر دهید انتخاب کنید.
  • مرحله 2: روی دکمه Portrait در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید.
  • مرحله 3: انگشت خود را روی سوژه‌ای که می‌خواهید در فوکوس نگه دارید بکشید.
  • مرحله 4: در صورت نیاز، لغزنده Intensity و Brush Size را برای کمک بهتر به کار خود تنظیم کنید.
  • مرحله 5: پس از اتمام، نماد Check Mark را در پایین سمت راست انتخاب کنید.
  • مرحله 6: روی دکمه ذخیره در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا کار خود ذخیره شود.

آسان‌ترین راه برای فولو کردن زمینه کدام است؟

صادقانه در یک کلام می‌گوییم که بهترین کار برای دستیابی به یک پس‌زمینه فولو تنظیمات صحیح دوربین هنگام عکاسی است. کیفیتی که در این روش ایجاد می‌شود به مراتب بالاتر از ادیت تصویر در فتوشاپ و اپلیکیشن‌هایی که می‌شناسیم است. اما فراموش نکنید، همانطور که گفتیم اگر دوربین حرفه‌ای ندارید، ناامید نشوید شما با دوربین گوشی هم قادر به ثبت و ساخت یک عکس با پس‌زمینه تار هستید. کافی‌ست کمی تمرین کنید تا به نتیجه دلخواه‌تان برسید.

عکاسان معمولاً موافق هستند که اغلب عکس‌هایی با سوژه با فوکوس واضح و پس‌زمینه تار یا بک گراند محو ( فولو )، حرفه‌ای‌تر از عکس‌هایی هستند که همه چیز به یک اندازه در فوکوس است. شما تا به حال از چه روش‌هایی برای ایجاد بک گراند محو استفاده کرده‌اید؟ آیا از طرفداران ادیت و ویرایش عکس هستید یا معتقدید بهتر است ایجاد بک گراند تار هنگام عکاسی پدید آید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و تجربیات خود را با در میان بگذارید.

منبع:didnegar.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵

درباره مدیر سایت :

کارشناس فناوری اطلاعات - مربی و مدرس عکاسی و گرافیک - دارای مدرک آکادمیک عکاسی از دانشگاه هنر تهران - جهاد دانشگاهی