چگونه جزئیات منحصر به فرد تپه های ماسه ای را با یک لنز تله ثبت کنیم

عکاسان منظره هنگام ایستادن در مقابل یک صحنه فوق العاده بیم این را دارند که مبادا به بالا نگاه کنند و ببینند آسمان آبی پر از نور شدید آفتاب است و هیچ ابری وجود ندارد. مایکل شینبلوم (Michael Shainblum) در سفر عکاسی اخیرش به پارک ملّی دره مرگ، تصمیم گرفت از شرایط سخت برای آزمایش کردن استفاده کند. شینبلوم در این مقاله نکات عکاسی از تپه های ماسه ای مناظر بیابان و کویر را بنا بر تجربیات خود به اشتراک می گذارد. این مطلب علاوه بر اینکه نکات آموزنده ای چون کنتراست و انباشت فوکوس را در بر دارد، شما را به استفاده از فرصت ها و عکاسی در شرایطی که فکر می کنید نامطلوب است تشویق می کند.

 

هنگامی که شینبلوم به صحرای خشک کالیفرنیا رسید، دقیقا با همان شرایط ترسناک روبرو شد. آسمان بدون ابر کاملا متفاوت از اشعه های خورشید و طوفان هایی بود که از شانس خوبش در سفر قبلی به تپه های ماسه ای دره مرگ نصیبش شده بود.

چگونه جزئیات منحصر به فرد تپه های ماسه ای را با یک لنز تله ثبت کنیم

شینبلوم به جای این که زمان محدود خود را صرف آرزو کردن برای شرایط بهتر کند، از فرصت تمرکز بر استفاده از دوربین نیکون خود با لنز ۱۰۰-۴۰۰mm برای ایجاد تصاویر مینیمالیستی از تپه هایی که جزئیات امواج و کنتراست بین نور خورشید و سایه ها را نشان می دادند، استفاده کرد.

مایکل شینبلوم در این مطلب نکات مورد نظر خود را در مورد ثبت این مناظر بیابانی فوق العاده در شرایط نه چندان ایده آل، با ما به اشتراک می گذارد.

انتظارات خود را فراموش کنید

شینبلوم می گوید: «بزرگترین کلید این است که انتظارات خود را برای به دست آوردن یک عکس شگفت انگیز از تپه های ماسه ای کنار بگذارید و فقط به کاوش بپردازید. می دانم که ممکن است غیرسازنده به نظر برسد، اما جواب می دهد.

من در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ برای عکاسی از تپه های ماسه ای بیرون رفتم و این ایده بزرگ را داشتم که این قله های ماسه ای تیز شگفت انگیز با وزش تندباد ماسه ای بر فراز آنها یک درخشش طلایی به دست می آورند. من به دنبال عکس هایی مانند این بودم و هیچ وقت هم به آنها نرسیدم. ناامیدی من از تپه های ماسه ای بیشتر می شد و من تا حدودی آنها را کنار گذاشتم.

این اتفاق زمانی افتاد که من فقط برای سرگرمی و بدون هیچ انتظاری روی تپه های ماسه ای رفتم، و آنجا بود که کم کم شروع به دیدن ترکیب بندی های جذاب کردم. من تصاویر بهتری نسبت به آنچه که تصور می کردم گرفتم. در آن لحظه بود که کم کم عاشق هنر عکاسی از تپه های ماسه ای شدم.»

به حرکت ادامه دهید

«از دور، هنگامی که به تپه های ماسه ای نگاه می کنید، همه آنها بسیار شبیه به هم اند. برخی از آنها بلندتر از بقیه هستند، اما در بیشتر موارد، تنها می توانید یک ترکیب بندی را ببینید. اما هنگامی که روی تپه های ماسه ای راه می روید، متوجه اَشکال منحصر به فرد هر تپه و تفاوت اندازه چشمگیر تپه ها با یکدیگر می شوید. تنها با کمی راه رفتن، فرصت های ترکیب بندی به طور چشمگیری تغییر می کنند. ادامه حرکت، حتی اگر راه رفتن در شن و ماسه عمیق چالش برانگیز باشد، می تواند تنوع بی پایانی به ترکیب بندی های شما بدهد.

استفاده از یک اپلیکیشن نقشه آفلاین مانند Gaia می تواند به شما کمک کند تا مسیر خود را کشف و ردیابی کنید و موقعیت های جالبی که فکر می کنید به ترکیب بندی های خوب منتهی می شوند را مشخص کنید.»

منبع:lenzak.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵