اصول عکاسی طبیعت | چه چیزی باعث زیباتر شدن عکس‌های منظره می شود؟

Lukas Kogler نکاتی را در ارتباط با این که چطور عکس های منظره عالی بگیریم،از بزرگ شدن درکوهستان، به اشتراک گذاشته است.

من در کوهستان برزگ شدم ولی هیچ وقت نتونستم آدمایی که از کوه بالا می روند و بعد پایین می آیند را درک کنم. عکاسی به من دلایلی داد که من برم بیرون و مکان های زیبا رو پیدا کنم.

برای عکاسی منظره معمولا باید خیلی زود از خواب بلند بشی، در تاریکی بری بیرون و و جایی باشی که می خوای طلوع خورشید رو ببینی. من آدم سحر خیزی نیستم ولی برای این که طلوع خورشید را ببینم و صدای پرنده ها را وقتی که همه جا ساکت است، بشنوم؛ خیلی زود از خواب بلند می شوم.

من از طریق عکاسی منظره ماجراهای زیادی داشتم، با افراد بزرگی ملاقات کردم و توانستم با برند های مختلف همکاری کنم.

اصول عکاسی طبیعت | چه چیزی باعث زیباتر شدن عکس‌های منظره می شود؟

طی نه سال گذشته من همیشه سعی کرده ام که در کارم پیشرفت کنم و همین طور ادامه می دهم. من با گذشت زمان سبک های مختلف ادیت را امتحان کردم و فقط می خواستم کمی از ادیت های استاندارد منظره در اینستاگرام فاصله بگیرم. من کنتراست را در ادیت هایم افزایش می دهم و با تکنیک های رنگی مختلف کار می کنم تا تصاویرم را با دقت بیشتری تنظیم کنم.

من از مطالعه برخی از کتابها و فیلمهای YouTube چیزهای زیادی یاد گرفتم. شش ماه پیش من تمام اطلاعاتی که جمع آوری کرده بودم را یادداشت کردم و حالا اطلاعاتم را کم کم در دوره آنلاین خود منتشر می کنم تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

1. از افراد برای مقیاس اندازه گیری استفاده کنید

در تصویر بالا شخصی را در وسط خیابان مشاهده می کنید که به نشان دادن اندازه منظره به شما کمک می کند. همچنین می توانید از شخصی برای نشان دادن حس حضور در آن منظره استفاده کنید اما برای این کار، شخص باید در قاب بسیار نزدیکتر و بزرگتر باشد.

2. سه لایه

در صورت امکان از سه لایه منظره مختلف استفاده کنید که همگی در یک قاب قرار بگیرند. تصویر بالا شامل پیش زمینه (علفزار)، لایه وسط (کلبه و دشت) و پس زمینه (کوهها) است. این روش بزرگی منظره را در تصویر نشان می دهد و چشم بیننده را قادر می کند که در مورد منظره فکر کند.

3. قاب بندی مرکزی

در تصویر بالا، مهم است که افق در مرکز تصویر باشد. این کار فضایی برای بازتاب می دهد و شما می توانید بازتاب تصویر را وارونه مشاهده کنید، که جلوه جالبی ایجاد می کند. این یک از تکنیک هایی است که من به شدت توصیه می کنم آن را امتحان کنید.

4. از خطوط اصلی استفاده کنید

در تصویر بالا منظره خیلی نا محصوص به خطوط کوه های پشت هدایت می شود و هرچه به کوه ها نزدیک می شود خانه ها کوچک تر می شوند، زیرا نکات اصلی در پیش زمینه وجود دارند که باید مشاهده شوند. اولین خط هم کوهی است که از بالا سمت راست به سمت پایین منتهی می شود. دومین خط پیشرو، دریاچه است که به کوه پشتی منتهی می شود و در نهایت تمامی خطوط به یک جا منتهی می شوند.

منبع:digicenter.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵