عکاسی احساسی: 5 نکته برای افزودن احساس به عکس های خود

بهترین عکاسی اغلب احساسات را منتقل می کند، اما سوال اینجاست که چگونه می توان عکاس های احساسی ایجاد کرد؟ چگونه احساسات را به عکس های خود اضافه می کنید تا بتوانید بیننده را به احساسی کنید و اطمینان حاصل کنید که با عکس ارتباط برقرار می کند؟

من سال‌ها وقت صرف کرده‌ام تا توانایی خود را در القای احساسات به عکس‌ها تقویت کنم. و در این مقاله، تکنیک‌های مورد علاقه‌ام را به اشتراک می‌گذارم – تا بتوانید تصاویر قدرتمند و جذابی را ثبت کنید!

البته، همه بینندگان در پاسخ به عکس‌های مشابه، احساسات یکسانی را تجربه نمی‌کنند، بنابراین فشاری برای انتقال احساسات خاص به همه احساس نکنید. در عوض، از این نکات، به علاوه احساسات شخصی خود، برای ایجاد تصاویر قدرتمند و بی نظیر استفاده کنید.

با من همراه باشید تا نکاتی را برای بهبود و پیشرفت خود در این گونه سبک عکاسی به شما بگویم:

1. روحیه خود را قبل از عکاسی شناسایی کنید

وضعیت عاطفی عکاس در عکس ها بیشترین تاثیر را بر کیفیت احساسی عکس های شما دارد.

بنابراین هر زمان که با دوربین خود بیرون می روید، قبل از اینکه یک عکس بگیرید یا حتی به دنبال عکسی بگردید، از خود بپرسید: امروز چه احساسی دارم؟ سپس اجازه دهید این احساسات در عکس گرفتن شما را هدایت کند.

عکاسی احساسی: 5 نکته برای افزودن احساس به عکس های خود

به هر حال، القا کردن یک تصویر با احساسی که حس نمی کنید، دشوار است. اگر شما بسیار شاد و پر انرژی هستید قطعا گرفتن عکس های غم انگیز و ناراحت کننده برای شما بسیار چالش برانگیز می تواند باشد. و همینطور برعکس اگر حالت روحی شما خوب نیست و احساس ناراحتی می کنید نمیتوانید عکس های الهام بخش یا نشاط آوری را ایجاد کنید و تهیه کردن این عکس ها که با احساسات خودتان تناقض دارد آسان نخواهد بود.

پس در نتیجه با شناسایی احساسات خود شروع کنید. به دنبال ترکیب هایی باشید که با آن احساسات همسو باشد.

در عین حال، اغلب ارزش دارد که احساسات خود را به طور مداوم در طول عکاسی خود بررسی کنید. بسته به منظره، نور، برخوردهای تصادفی و غیره، احساسات می‌توانند تغییر کنند، و شما نمی‌خواهید عکس‌هایی با طنین احساسی را از دست بدهید پس سعی می کنید احساسات خود را در هر موقعیت بکار بگیرید تا عکس های خوبی را ایجاد کنید.

خب حالا سوال اینجاست که انجام این کارها که انجام میدهید معنی دار است یا خیر؟

به هر حال، گاهی اوقات، ممکن است که کسل و ناامید باشید و وضعیت روحی چندان مناسبی نداشته باشید. اشکالی ندارد؛ برای خیلی از ما ممکن است اتفاق بیوفتد. وقتی به عکس های سفرم نگاه می کنم، متوجه افت کیفیت می شوم و اغلب با احساسات من در آن زمان مطابقت دارد. در چنین روزهایی، ممکن است در نظر داشته باشید که دوربین خود را رها کنید و، فیلمی تماشا کنید یا کاری خلاقانه انجام دهید که شما را برای گرفتن عکس های قدرتمند و احساسی تحت فشار قرار ندهد.

و نگران نباشید خستگی شما از بین خواهد رفت و خیلی زود دوباره در مورد عکاسی هیجان زده خواهید شد!

2. عکس را برای خود ساده تر کنید (از لنز تله فوتو استفاده کنید)

در صحنه های گسترده، شلوغ و بزرگ احساسات اغلب گم می شوند. بله، احساس ممکن است وجود داشته باشد، اما تماشاگر به سختی متوجه خواهد شد – تصویر ممکن است کمی پهن (فلت) باشد، حداقل از نقطه نظر احساسی.

بنابراین اگر به دنبال ایجاد یک عکاسی احساسی هستید، عکس را ساده کنید. عناصر را از قاب خود حذف کنید. چشم اندازی را انتخاب کنید که یک منطقه مورد علاقه را برجسته کند، نه کل صحنه را.

یک راه آسان برای ساده کردن، فاصله کانونی و/یا برش ترکیبی است. هرچه لنز طولانی‌تر باشد، کمتر در عکس قرار می‌ دهید، به طوری که می‌تواند روشی عالی برای تاکید بر برخی سوژه‌ها باشد، بنابراین عکاسی با لنز 70 تا 200 میلی‌متری را به جای گزینه‌ای با زاویه باز در نظر بگیرید.

گفتنی است، شما همچنین می توانید تصاویر با زاویه باز را ساده کنید. سعی کنید پایین بیایید، به طوری که سوژه در قاب یک آسمان یکنواخت قرار گیرد. یا از قاب بندی طبیعی برای حذف عناصر مزاحم استفاده کنید.

و همچنین می‌توانید با حرکت به سمت جلو برای جدا کردن افراد، ویژگی‌های طبیعی و جزئیات زیبا، «با پاهایتان زوم کنید».

3. روی چهره ها تمرکز کنید

چهره ها پر از احساس است. چشم‌ها دریچه‌هایی به روح هستند و اغلب خشم، شادی، غم، عشق و خیلی چیزهای دیگر را نشان می‌دهند.

به علاوه، چهره ها می توانند احساسات را از طریق چشم های پف کرده، اشک ها، چین و چروک ها و غیره منتقل کنند. بنابراین اگر می خواهید احساسات واقعاً بدرخشند، لنز خود را روی صورت افراد متمرکز کنید!

با این حال، یک نکته احتیاطی: عجله نکنید، به ویژه در استفاده از لنز دوربین. لنز را در میدان دید یک شخص قرار ندهید، و عکس بگیرید، به خصوص اگر آنها احساسی هستند. در عوض، محترمانه رفتار کنید. در صورت امکان، اجازه بخواهید، به خصوص اگر فرد را نمی شناسید. (من اغلب در حالی که به دوربینم اشاره می کنم ابروهایم را بالا می برم و عالی کار می کند.)

به هر حال، اگر پرتره های احساسی درجه یک می خواهید، حتماً به نورپردازی فکر کنید. درباره الگوهای نورپردازی و نحوه تأثیر آنها بر بیننده عکس هایتان بیاموزید، زیرا انتقال احساسات مختلف به سادگی با تغییر موقعیت نور نسبت به سوژه آسان است.

آخرین توصیه: سوژه های خود را به سمت احساسات خاص تشویق نکنید. اگر آنها احساس غمگینی دارند، یک عکس غمگین بگیرید. اگر احساس شادی می کنند، عکس شادی بگیرید؛ اگر آنها احساس خستگی می کنند، یک عکسی بگیرید که نشان دهنده خستگی باشد… شما این ایده را دریافت می کنید. بله، خوب است که با احساسات خاصی وارد صحنه شوید، اما بسته به محتوای صحنه، باید سازگار باشید.

4. دوربین خود را پایین بیاورید و مشاهده کنید

وقتی به مردم می‌گویم که عکاسی را متوقف کنند و دوربین را کنار بگذارند، اغلب مورد انتقاد قرار می‌گیرم، با این حال این بخش مهمی از عکاسی است – به‌ویژه عکاسی با احساسات.

تنظیم کردن دوربین به شما فرصت می دهد تا دنیا را تماشا کنید. فقط به اطراف نگاه کنید و ببینید چه چیزی به آگاهی شما کمک می کند. از خود بپرسید: من به چه جیزی علاقه مند هستم؟ چه چیزی مرا جذب می کند؟ چه چیزی را می خواهم ثبت کنم؟ این صحنه برای من چه اهمیتی دارد؟

این سوالات فقط یک یا دو دقیقه طول می‌کشد، اما به شما کمک می‌کنند ترکیب‌های جدید و با طنین احساسی را شناسایی کنید، به علاوه ممکن است ایده‌ هایی جدیدی به ذهنتان راه پیدا کند ویا راه رویی پر از چیزهای جالب و جذاب روبه رویتان باز شود.

همچنین، هنگام عکاسی، اغلب در سفر هستم. بنابراین تنظیم دوربین به من اجازه می دهد تا محیط اطراف و محتوای احساسی آن را احساس کنم، که به نوبه خود می تواند بر وضعیت عاطفی من تأثیر بگذارد (این بسیار مهم است؛ نکته 1 را ببینید!).

گاهی اوقات، کافی است یک یا دو دقیقه به سادگی بنشینید یا در جای خود بایستید، فقط به اطراف نگاه کنید و مناظر را تماشا کنید. گاهی اوقات، ممکن است بخواهید دوربین خود را در کیف خود ببندید و به پیاده روی بروید. این به روحیه شما بستگی دارد، و من به شما توصیه نمی‌کنم که به زور چیزهایی را انجام دهید، اما یک استراحت کوچک می‌تواند راه درازی را به شما بدهد.

5. به طور مکرر به همان صحنه ها برگردید

صحنه ها در روزهای مختلف متفاوت به نظر می رسند و احساسات شما نیز در روزهای مختلف متفاوت است.

از این واقعیت استفاده کنید.

اگر از سوژه یا منطقه ای عکس می گیرید که می توانید به آن بازگردید، آن را انجام دهید. خیابان یا ساحل یا اتاق یا شخص در روزهای مختلف احساس متفاوتی خواهد داشت، به خصوص اگر در حال عکاسی در فضای باز هستید و آب و هوا اغلب تغییر می کند.

مطمئن شوید که با ذهنی باز به مکان عکاسی باز می گردید. انتظار احساسات خاصی را نداشته باشید، در غیر این صورت ممکن است ناامید شوید. در عوض، احساسات خود را روشن کنید، سپس وانمود کنید که برای اولین بار صحنه را می بینید.

نکته حرفه ای: سعی کنید هر بار که با صحنه برخورد می کنید رویکرد خود را تغییر دهید. دوربین متفاوتی به همراه داشته باشید، از لنز متفاوتی استفاده کنید، با سه پایه عکس بگیرید، نوردهی طولانی بگیرید و غیره. هر چیزی برای ثبت محتوای احساسی جدید.

و چه کسی می داند؟ اگر به اندازه کافی به همان صحنه/موضوع برگردید، حتی ممکن است یک مجموعه بسازید که می تواند به یک نمونه کار یا مقاله یا حتی یک کتاب تبدیل شود.

ثبت عکاسی احساسی: کلام اخر

انتقال احساسات یک راه مطمئن برای ایجاد تصاویر قدرتمندی است که با بیننده ارتباط برقرار می کند. احساسات کیفیت کار شما را بالا می برد و به آن جذابیت بیشتری می بخشد.

منبع:digicenter.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵