بهترین ژست ها برای عکاسی از مردان

A Photographers Guide to the Best Male Poses

بیشتر آموزش های نحوه ژست گرفتن در عکاسی برای بانوان است و بیشتر عکاسان بر روی خانم ها تمرکز دارند و اطلاعات زیادی در مورد نحوه صحیح ژست گرفتن از اقایان در عکس ها به طور کامل و جامع موجود نیست.

و حتی زمانی که مطلبی در این مورد پیدا می کنید، بیشتر در مورد لیست کردن برخی از ژست های مردانه است. به ندرت مقاله ای پیدا می شود که توضیح دهد چرا باید از برخی ژست های مردانه در عکاسی استفاده کرد.چرا باید در عکس ها ژست هایی که مربوط به اقایان است را به گونه ای متفاوت نشان دهیم؟

بهترین ژست ها برای عکاسی از مردان

ژست هایی برای اقایان

آیا تفاوتی بین ژست گرفتن مردان و زنان وجود دارد؟

صحبت در مورد چرایی و تعیین برخی از قوانین اساسی به عکاسان کمک می کند تا ژست کلاسیک مردانه را بهتر درک کنند. همچنین این موضوع همانند یک راهنمای جامع و کامل در ایجاد ژست های مناسب و ایجاد تغییرات در ان ژست ها می باشد.قبل از اینکه شروع کنیم، ابتدا باید اهداف ژست گرفتن از یک اقا و یک خانم را شناسایی کنیم.

اهداف عکاسی از یک اقا: به عنوان مثال میتوان به قوی، تناسب اندام و قدبلند باشد و در عین حال خونسردی، اعتماد به نفس اشاره کرد.اهداف عکاسی از یک خانم: معمولاً سعی می کنیم با برخی از ژست ها انحنا های بدن و یا برجستگی ها را بیشتر مشخص کنیم.عکاسی از یک مرد بیشتر مربوط به زوایا و قدرت است. این موضوع در مورد V خط فک هم شامل می شود.

نکات کلی برای ژست گرفتن

حقایق کلی که به شما کمک می کند ژست بهتری برای فرد پیدا کنید و بفهمید که چرا برخی از ژست ها جواب می دهند و یا چرا برخی از ژستها قشنگ به نظر نمی رسند:

  1. سوژه هایی که به دوربین نزدیکتر هستند بزرگتر به نظر می رسند.
  2. سوژه هایی که دورتر از دوربین هستند کوچکتر به نظر می رسند.
  3. یک لنز بزرگ تر عمق را مسطح صاف می‌کند (برای مثال، یک بینی بزرگ در 120 میلی‌متر کوچک‌تر از 50 میلی‌متر به نظر می‌رسد).
  4. لنز کوچک صورت را گردتر و تپل تر می‌کند.
  5. سوژه هایی که مستقیماً به سمت دوربین نگاه کرده اند کوتاه تر به نظر می رسند.

پیشنهادات زیر برای ژست های مردانه بسیار جالب است.

البته این عوامل بدان معنا نیست که شما فقط می توانید آنها را برای یک مدل مردانه اعمال کنید. مدل های  خانم هم در این ژست ها عالی به نظر می رسند. فقط باید بدانید که این حالت ها ظاهری مردانه به عکس می دهد.

ژست نشستن اقایان

به چهره سوژه شخصیتی قوی بدهید

برای تاکید بر قوی بودن و مردانگی بیشتر، خط فک را در معرض نمایش قرار دهید.

یک خط فک قوی معیاری از مردانگی می باشد. وظیفه شما به عنوان یک عکاس این است که مطمئن شوید خط فک به خوبی مشخص و تا حد امکان زاویه دار و واضح باشد.

از سوژه بخواهید چانه خود را به سمت بیرون و کمی پایین بیاورد. رعایت این مورد باعث کشش ملایم گردن می شود. در همین حین قسمتی از گردن از دید دوربین پنهان می شود.

با استفاده هوشمندانه از سایه در عکس هایتان می توانید خط فک را بیشتر اصلاح کنید. اطمینان حاصل کنید که خط فک با گردن ترکیب نمی شود.

و هرگز، تاکید می کنم هرگز، اجازه ندهید سوژه شما چانه خود را به عقب بکشد. این نه تنها باعث می شود که سوژه شما غبغب داشته باشد، بلکه باعث ایجاد صورت متفاوت می شود که در واقعیت وجود ندارد.

بازیکن فوتبال با خط فکی واضح

از مدل خود بخواهد کمی حالت صورت خود را در هم بکشد تا چشمانش را در معرض نمایش قرار دهد

چشم‌های گرد و بزرگ در مردان ظاهر خوبی ایجد نمی کند. بیشتر با انجام این حرکت احساس ترس و سردرگمی را برمی انگیزند. از سوژه خود بخواهید کاری را انجام دهد که پیتر هارلی آن را “آشفتگی یا کلافگی” می نامد.

پلک های پایین کمی بالا می رود تا چشم ها را باریک کند. پلک های بالایی خیلی کم و یا بهتره بگویم اصلا حرکت نمی کنند. در اصل به مدل خود بگویید که حرکت نیم نگاه را انجام دهد

انجام این کار باعث می شود سوژه شما به نظر برسد که “او در حال توجه به چیزی است”. و کمی شیطنت، بازیگوشی رابه تصویر اضافه می کند.

چند عکس که در آن یک مدل مرد با چشمان خود ژست گرفته است را بررسی کنید. چشمان آن‌ها اغلب در چرخش است و جذاب‌ تر به نظر می‌رسند. این تکنیک در مورد پرتره های مردانه حتی بهتر عمل می کند.

مردی اخمو

اجازه دهید مدلتان سرش را به سمت خلاف جهت دوربین کج کند

مرد نباید سرش را به سمت دوربین خم کند. این یک ژست زیبای زنانه است. سر را خنثی نگه دارید یا کمی از دوربین متمایل شوید.مراقب کج شدن بیش از حد از دوربین باشید! می تواند سوژه شما را مغرور و کمی تهاجمی نشان دهد.

مردی برهنه در ساحل

نکات حرفه ای سریع:

بسیاری از مردم یک چشم کوچکتر از چشم دیگر دارند (وقتی به ان توجه کنید شگفت زده خواهید شد). می‌توانید این موضوع را نادیده بگیرید یا اگر فکر می‌کنید می‌خواهید کاری در مورد آن انجام دهید، چشم کوچک‌تر را نزدیک‌تر به دوربین قرار دهید (به لیست نکات کلی شماره 1، که در بالا به ان اشاره شده است مراجعه کنید).

اگر سوژه شما خیلی پلک می زند از سوژه خود بخواهید چشمانش را ببندد و با شماره سه باز کند. در این هنگام شما باید بتوانید حداقل چند عکس بدون پلک زدن، بگیرید. این یک تکنیک عالی برای عکاسی پرتره است. این عکس ها لحظه ای را به تصویر می کشند که مدل شما مستقیماً به روح شما نگاه می کند.

نکته بعدی غبغب است اگر شما از ان دسته از افراد هستید که غبغب زیادی دارید و نمی توانید هیچ جره ا را پنهان کنید. می‌توانید با قرار دادن دست سوژه‌، ان هم جلوی گردنتان ان را پنهان کنید. آن را به گونه ای قرار دهید که مانع دید مستقیم غبغب شما شود. به عنوان مثال، به عکسی که در پایین به ان اشاره کرده ایم توجه کنید.

اگر فردی بینی بزرگی دارد، از لنز بلندتری استفاده کنید و به صورت مستقیم عکس بگیرید (بدون چرخش سر) (نکات کلی شماره 3 و 5).

هنگام استفاده از لنزهای بلندتر، صورت های تپل لاغرتر به نظر می رسند (نکات کلی 3).

اگر سوژه شما پیشانی برجسته دارد یا کچل شده است، عکاسی از زاویه پایین تر به رفع مشکل کمک می کند (نکات کلی 2).

اگر فرد خسته باشد و چشم های خمار و آویزان داشته باشد، عکاسی از زاویه‌ای بالاتر او را مجبور می‌کند تا به دوربین شما نگاه کند و در نتیجه چشم‌ها کمی بیشتر باز شوند.

مردی با حالتی بازیگوش

نکاتی برای ژست گرفتن بدن

فرم بدن مردانه ایده آل V شکل است: شانه های پهن، کمر متناسب در اینجا چند نکته برای بهتر کردن اندام مردان تعریف شده است. بدنیV شکل با ژست های متفاوت و ایده ال.

شانه ها را بالا نگه دارید و قوز نکنید تا شانه های وسیع تر و پهن تری داشته باشید

شانه ها باید تا حد امکان پهن به نظر برسند.در صورت امکان، مدل را کمی به سمت دوربین متمایل کنید. این باعث می شود شانه ها بزرگتر به نظر برسند.

مردی با ژست ایستاده

کمر را متناسب نشان دهید

اگر قسمت پایینی بدن در مربعی دوربین قرار نگیرد، کمر لاغر تر و به مراتب متناسب تر جلوه می کند. همچنین، اگر عکس از بالا گرفته شود باعث می شود شانه پهن تر و کمر V شکل تر شود (نکات کلی 1، 2 و 5).

شما می خواهید کمر را متناسب تر نشان دهید و به شکل V که برای مردان معمول است، برسید.

ژست یک مرد در فضای کار

مطمئن شوید که مدل شما حالت بدنی عالی دارد

وضعیت بدنی خوب کلید اصلی یک پرتره عالی مرد است. مطمئن شوید که سوژه شما قد بلند است و شانه‌هایش را بالا می‌آورد و در عین حال آرام است و به صورت محکم می ایستد و گام های محکمی بر می‌دارد.

ژست های مردانه باید نشان دهنده اعتماد به نفس و قدرت باشد. این بدان معنا نیست که در هر موردی باید عضلات یا تن آنها را نشان دهید. فقط باید ژستی پیدا کنید که بگوید این مدل مردانه می تواند برای خودش قوی و پر عظمت باشد.

مردی با عینک افتابی ژست گرفته است

از دستان مدل خود در ژست هایتان استفاده کنید.

مردها وقتی دستانشان را به صورت ازاد رها کرده اند ژست جالبی ندارند و در این حالت نباید انتظار یک عکس خیلی خوب را داشته باشید. شما باید دست های سوژه خود را مشغول نگه دارید. شما باید به دستان مردان ژستی بدهید تا عکس جذاب تری را از انها بگیرید.

در غیر این صورت، اکثر مردان احساس می کنند که عکس انها خیلی تاثییر گدار نبوده است و در اصل جذاب به نظر نمی رسد و احساس ناراحتی می کنند. در اینجا چند راه برای مراقبت از این مشکل و پیدا کردن یک حالت عالی برای دست ها وجود دارد.

مردی که دکمه های یقه پیراهنش را میبندد

دست‌ها در جیب‌ها، یا با انگشت شست (سبک GQ) یا کف دست و انگشت شست روی جیب. مردان می توانند دست ها را در حلقه های کمربند یا یک دست خود را روی سگک کمربند قلاب کنند.یک دست را شل به پهلو، یک دست را در جیب قرار دهید.

آیا می خواهید سوژه خود را شبیه یک فیلسوف یونان باستان کنید؟ دست را زیر چانه و آرنج را روی میز یا روی زانو بگذارید تا حالت متفکری ایجاد کنید.

مردی در حالت متفکر

مردان می توانند دست های خود را روی قفسه سینه ضربدری کنند و شانه ها را کمی پایین بیاورند. این وضعیت باعث می شود که شانه هایشان کمی حالت آرام به خود بگیرند.

سوژه شما همچنین می تواند دست های خود را به هم بمالد. این تصور را ایجاد می کند که او به تازگی یک معامله خوب بسته است و یا یک خبر خوب و خوشحال کننده شنیده است.

ژست در فضای باز

همچنین می توانید دست ها را با یک شی در عکس ها مشغول کنید. این مدل می تواند روزنامه را با یک دست نگه دارد و دست دیگر را شل کند.

مردان وقتی لباس خود را بدون نگاه کردن مرتب می کنند، می توانند حالتی آرام و در عین حال چشمگیر ایجاد کنند. سوژه شما می تواند کراوات، دکمه سرآستین یا ساعت را با یک دست درست کند.

مردی با کت و شلوار

یک دست می تواند در جیب باشد در حالی که مدل شما دست دیگر را روی یک ژاکت قلاب کرده و روی شانه اش می اندازد.

ژست در فضای باز

همچنین می‌توانید لوازمی را به مدل خود بدهید که به ایجاد احساس شخصی کمک می‌کند. دست روی فوتبال، گیتار یا حتی دوربینی که سوژه در دست دارد.وقتی سوژه شما ایستاده است، می توانید از او بخواهید که دستانش را روی یک صندلی بلند، میز و غیره بگذارد.

قرار گیری و حالات پاها

ژست های مردانه ای که مربوط به ایستادن در عکس ها می شود

پاهایتان را مانند عکس زیر تا سطح ساق پا و بر روی هم بگدارید. وزن مدل باید روی پای عقبش باشد.

مردی با کت و شلوار کنار دیوار

حالت عالی دیگر زمانی است که پاها به اندازه عرض شانه از هم باز باشند. یک پا باید کمی به دوربین نزدیکتر باشد.

همچنین می توانید مدل خود را به دیوار تکیه دهید. سپس پایی که به دوربین نزدیکتر است روی دیوار بلندتر می شود و زانو باید خم شود. این یک ژست بسیار جالب برای مردان و زنان است.

این مدل می‌تواند نزدیک‌ترین پا را به دوربین بالاتر قرار دهد. مثلاً آن را روی سنگ، پله و … قرار دهید. قسمت بیرونی ران باید رو به دوربین باشد.

ژست گرفتن مقابل دیوار

ژست های عکاسی مرد در حالت نشسته

فرقی نمی کند مدل روی صندلی، نیمکت یا میز بنشیند. این ژست ها در هر صورت به خوبی جواب می دهند.

وقتی روی صندلی می نشینید، مچ یک پا روی زانوی پای دیگر می رود. کمی از بالا عکاسی کنید و از نزدیک شدن زیاد خودداری کنید. این یک حالت طبیعی و آرام ایجاد می کند.

ژست مردی جوان در کنار دیوار

این مدل همچنین می تواند به یک میز در قسمت کمر تکیه داده و پاها را کمی جلوتر قرار دهد. دست های ضربدری روی سینه باعث می شود عکس حتی بهتر به نظر برسد.هنگام نشستن در یک عکس، سوژه نباید در زاویه 90 درجه نسبت به دوربین بنشیند.

ژست مردی با کت شلوار در فضای باز

کلام اخر

در حال حاضر، این موضوع ژست عکاسی در مردان و زنان هیچگاه به طور کامل و جامع نمیتواند باشد زیرا هر روزه ژست های بهتر و جذاب تری به روز رسانی می شود. اما، با درک و یادگیری اینکه چرا کاری را انجام می دهیم، دیگر لازم نیست ژست ها را حفظ کنیم و در مواقع مورد نیاز با تکیه بر یادگیری هایمان بهترین عکس ها را بگیریم.

می‌توانید انعطاف‌پذیرتر باشید، برای شرایط پیش‌بینی‌نشده بهتر آماده باشید و می‌توانید ان موقعیت ها را کنترل کنید در پایان، چیزی که همه ما می خواهیم این است که مشتری در عکس عالی به نظر برسد.

منبع:digicenter.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵