30 تا از بهترین ژست ها برای زن و شوهر ها

به عنوان یک عکاس پرتره، یکی از کارهای مورد علاقه من عکاسی از زوج ها است. در اینجا برخی از ابزارها و ترفندهایی که در طول مسیر در مورد ژست های زن و شوهرها یاد گرفته ام را با شما به اشتراک می گذارم، به علاوه 30 تا ژست برای نمونه آورده شده است که می توانید در عکاسی هایتان از انها استفاده کنید.

این نکات عکاسی به شما کمک می کند زوج ها را در عکاسی پرتره راهنمایی کنید و عکس های به مراتب جذاب تری بگیرید.

شما به آنها کمک می کنید تا عشق خود را ابراز کنند، تا شما ان لحظات را ثبت کنید.

از آنها بخواهید لباس های ست بپوشند

لباس هایی که سوژه شما می پوشد خیلی به زیبا تر شدن عکس ها کمک می کند.

من همیشه به مدل‌هایم می‌گویم که چیزی بپوشند که به آن‌ها احساس اعتماد به نفس بدهد. البته راحتی انها در ان لباس ها بسیار مهم می باشد. زیرا انتخاب لباس ها به آنها امکان می دهد آزادانه حرکت کنند.

برای ایجاد حس ارتباط و اینکه زوج شما بتوانند مکمل یکدیگر باشند، به انها بگویید باهم ست. البته این، این بدان معنا نیست که آنها باید یکسان لباس بپوشند!

از انها بخواهید رنگ هایی بپوشند که باعث شود باهم ست شوند. فراموش نکنید که رو مد باشید.

من معمولاً به مشتریان خود توصیه می کنم از طرح، حروف، نقاشی ها یا رنگ های قوی خودداری کنند. زیرا این چیزها باعث می شود که آنچه در تصویر مهم است مورد توجه واقعا نشود.

قبل از عکاسی، تنظیمات لازم را انجام دهید

قبل از شروع عکاسی، به مدل های خود بگویید که ممکن است برای بهتر شدن عکس ها نیاز به تعویض لباس و یا مدل مو و ارایش باشد.

شما می خواهید آنها در عکس ها زیبا به نظر برسند و این مسئولیت شماست که آنها را تا حد امکان عالی جلوه دهید. به شکل ظاهری آنها چه در صفحه نمایش LCD و چه در خارج از آن دقت کنید.

آنها از دقت شما قدردانی خواهند کرد. همچنین انجام این کار به آنها کمک می کند تا خیالشان از عکاسشان راحت باشد و نگران عکس هایشان نباشند.

عادت کنید همیشه موها و لباس های آنها را قبل از فشار دادن شاتر و عکس گرفتن چک کنید. (بعد از مدتی، از روی عادت بدون اینکه متوجه شوید این کار را انجام خواهید داد.)

تجربه به من آموخت که موهای بلند هنگام عکاسی در فضای باز باعث بی  نظمی می شود. توصیه می کنم همیشه یک شانه و چند گیره مو همراه خود داشته باشید، فقط در صورتی که مدل های شما به آنها نیاز داشته باشند از ان استفاده کنید.

به سوژه هایتان بگویید که از احساساتشان باهم حرف بزنند و خاطراتشان را بازگو کنند.

خوبی عکاسی از زوج ها این است که می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند. آنها به یکدیگر کمک می کنند تا طبیعی تر به نظر برسند.

این موضوع به آن‌ها کمک می‌کند تا آرامش داشته باشند و آنقدر احساس ناخوشایندی نداشته باشند که یک مدل در مقابل دوربین احساس می‌کند. هر دوی آنها می دانند چه چیزی باعث لبخند یا خنده دیگری می شود و رعایت کردن ان باعث بهتر شدن عکسشان می شود.

البته انها هنوز هم نیاز به کمک دارند. من دوست دارم از مدل هایم بپرسم چگونه با هم آشنا شده اند، چه کارهایی را دوست دارند با هم انجام دهند یا چه چیزهایی را در مورد یکدیگر دوست دارند. و این کار باعث ایجاد حس خوشایندی می شود.

من به دنبال سوژه‌هایی می‌گردم که لحظات شادی را به یاد بیاورند. این پیوند بین آنها را محکم می کند، که به نوبه خود بر روی عکس ها نمایان می شود.

وقتی انها به عشق و احساس خود فکر می کنند باعث ایجاد لبخندشان می شود و در نتیجه عکس انها به مراتب خیلی قشنگ و جذاب میشود.

قبل از عکاسی از یک راهنمای ژست گرفتن استفاده کنید

من دوست دارم ژست های عکاسی سوژه هایم را به چند دسته تقسیم کنم و مطمئن شوم که برای هر کدام دو یا سه ژست در ذهن دارم.

برخی از دسته بندی های ژست های زن و شوهر ها عبارتند از:

  • حالت های ایستاده
  • تکیه دادن به دیوار
  • پیاده روی
  • دست هم را گرفتن
  • بوسیدن
  • نشستن
  • دراز کشیدن

من با ارائه پیشنهاداتی از این چند ایده اولیه به زن و شوهر ها شروع می کنم. سپس به این زوج اجازه دادم تا خودشان تفسیر کنند که ژست باید چگونه باشد. و ان را نظارت می کنم.

هنگامی که عکاسی پرتره انجام می دهید، این نکته بسیار مهم است که آماده باشید. اگر یک ژست کار نمی کند، به دیگری تغییر دهید. ایده های ژست گرفتن را با هم مخلوط کنید و زوایای مختلف را امتحان کنید.

این موضوع برای عکاسی از هر نوع عکاسی زوجین، از عکاسی نامزدی گرفته تا یک جلسه عکاسی غیررسمی، صدق می‌کند.

ترکیبی از ژست های مختلف باعث می شود مشتریان شما ناراحت، بی حوصله یا ناامید نشوند.

30 تا از بهترین ژست زوج ها برای عکاسی پرتره

اینها دستورالعمل هایی هستند که می توانید در طول عکاسی به زوجین بدهید. شما می توانید این عکس ها را به انها نشان دهید تا انها به راحتی با شما همکاری کنند و ژست بگیرند.

هر ژستی برای هر زوجی جواب نمی دهد، و این اشکالی ندارد.

برای آزمایش ژست های مختلف و تنظیم ژست های موجود در این لیست آماده باشید. هرچه ژست‌های بیشتری را امتحان کنید، عکس های قشنگ تری می گیرید.

30. به آرامی صورت شخص دیگر را نگه دارید

عکس زن و شوهری که به هم نگاه میکنند

می توانید با درخواست از زن و شوهر که صورت یکدیگر را نگه دارند، یک لحظه لطیف را ثبت کنید. آنها می توانند به آرامی گونه های یکدیگر را نوازش کنند یا فقط صورت خود را با هر دو دست نگه دارند. از آنها بخواهید در حین انجام این کار به چشمان یکدیگر نگاه کنند.

این یک راه عالی برای ایجاد صمیمیت در عکس های شما است. با این حال، شما باید این ژست را زمانی انجام دهید که زوج احساس راحتی کنند. اگر بلافاصله با این کار شروع کنید، ممکن است کمی احساس ناراحتی کنند.

29. دست هم را بگیرید و به پیاده روی بروید

این کار را می توان در هر نقطه از عکاسی انجام داد. ژست کلاسیک زوج دستی ممکن است کمی کلیشه ای باشد، اما هرگز قدیمی نمی شود.

برای اینکه سوژه های خود را صمیمی تر نشان دهید، از زوج بخواهید جلوی شما راه بروند. آنها باید یک مقصد مشخص داشته باشند تا همه شما بدانید تا کجا باید بروید.

در حین راه رفتن زن و شوهر، ممکن است صحبتی داشته باشند، بخندند یا به چیزی در اطرافشان اشاره کنند. این زمان مناسب برای گرفتن عکس های طبیعی و قشنگ می باشد .

28. از پشت هم را در آغوش بگیرید

راه های مختلفی برای در آغوش گرفتن یک فرد وجود دارد. این زوج می توانند به جای اینکه مستقیماً یکدیگر را در آغوش بگیرند، از پشت هم را در آغوش بگیرند.

این حرکت به شما امکان می دهد از چهره هر دو زوج به طور همزمان عکس بگیرید. از آنجایی که چهره های آنها بسیار نزدیک است، می توانید عکس های نزدیک عاشقانه بگیرید. همچنین این کار یک فرصت عالی برای گرفتن عکس های سرگرم کننده و شاد می باشد.

27. بینی ها را لمس کنید

نوعی احوالپرسی سنتی وجود دارد که به ان احوال پرسی مائوری می گویند. در این سبک از احوال پرسی ها شما باید بینی خود را به فرد مقابلتان فشار دهید. درواقع انجام این حرکت یک تبریک صلح آمیز است که می توانید آن را در عکاسی زن و شوهر خود بگنجانید.

مدل های شما می توانند بینی را لمس کنند. پیشانی آنها همچنین می تواند برای ایجاد صمیمیت بیشتر لمس شود. در حین انجام این کار از آنها عکس های نزدیک بگیرید. اگر آنها در حین انجام این کار بخندند، عکس های بهتری دریافت خواهید کرد

26. حالت کولی سواری

مرد می تواند زن را به حالت کولی سواری بر پشت خود سوار کند. کولی سواری ممکن است ژست  نوجوانانه ای باشد، اما این سبک ژست ها یک راه فوق العاده برای تفریح هستند. اگر متوجه شدید که زن و شوهر احساس ناخوشایندی دارند، با این ژست شروع کنید تا آنها را آرام کنید.

ژست کولی سواری تضمینی است که زوجین را در مقابل دوربین شما بخنداند و باعث احساس راحتی انها شود.

25. بوسه بر پیشانی

بوسه پیشانی یکی دیگر از ژست های ظریف اما قشنگ برای عکاسی پرتره نزدیک است.

افکت سیاه و سفید (B&W) در عکاسی پرتره زوجین بسیار رایج است. از شر رنگ های مزاحم خلاص می شود و بر احساسات تأکید می کند.

برای تشدید فضای رمانتیک در تصاویر خود می توانید در حالت B&W هنگام گرفتن نماهای نزدیک عکس بگیرید. همچنین می‌توانید بعداً عکس‌های خود را به B&W تبدیل کنید.

24. دست ها را ببوسید

بوسیدن دست کسی همیشه نماد احترام، عشق و تحسین بوده است. شما می توانید از این ژست اغلب در طول عکاسی زوجین استفاده کنید.

ترکیب آن با ژست های دیگر باعث می شود عکس های زوج شما منحصر به فرد تر به نظر برسند. به عنوان مثال، زوج می توانند هنگام راه رفتن دست یکدیگر را ببوسند. یکی از آنها می تواند دست دیگری را در حالی که از پشت در آغوش می گیرد، ببوسد.

23. در مقابل غروب آفتاب به یکدیگر تکیه کنید

این یکی از محبوب ترین ژست های زوجین است. زن و شوهر باید پیشانی هایشان را به هم تکیه دهند. آنها حتی می توانند بینی خود را به هم فشار دهند.

پس زمینه باید غروب خورشید یا منبع نور روشن باشد. برخلاف نور عکس بگیرید، مطمئن شوید که زوج درست بالای نور ایستاده اند. این باعث ایجاد مه زیبا می شود.

شما می توانید با ایستادن زوجین مستقیماً در مقابل نور یک سایه ایجاد کنید. این کار آنها را می پوشاند و سایه های تیره جالبی ایجاد می کند.

22. تعادل گرفتن

می‌دانم که احتمالاً این یکی از بدترین ژست‌های زن و شوهری به نظر می‌رسد، اما تحمل کنید! تعادل در چیزی با شریک زندگی نماد قدرت و اعتماد است.

البته، زن و شوهر مجبور نیستند در مورد چیزی که به راحتی شکسته می شود تعادل برقرار کنند. آنها فقط می توانند روی یک کنده یا هر چیزی که شبیه آن است بایستند. می توانید عکس های تمام بدن بگیرید یا روی پاهای آنها تمرکز کنید.

21. بوسه در یک فضای دنج و راحت

ژست های زوج زیادی وجود دارد که می توانید به راحتی در خانه ایجاد کنید. همچنین می‌توانید در مکانی که مدل‌های شما بیشترین لذت را دارند، عکاسی دونفره داشته باشید. هدف شما یافتن مکانی است که هر دوی آنها را آرام کند.

از آنها بخواهید که همدیگر را ببوسند، در آغوش بگیرند یا دستان خود را بگیرند. در حین انجام این کار، دور از آنها تمرکز کنید. روی چیزی تمرکز کنید که هر دو صاحب آن هستند یا دوست دارند. این می تواند یک حیوان خانگی، یک فنجان قهوه یا هر چیزی باشد که رابطه آنها را کاملا مشخص می کند.

20. چیزی خنده دار در گوش دیگری زمزمه کنید

این ژست دیگری است که می توانید از آن برای گرفتن عکس های زیبا از زوج ها استفاده کنید. از زن و شوهر بخواهید به هم دیگر جوک بگویند، البته هر چیز دیگری را نیز می توانند بگویند حتی می توانند در گوش شریک زندگی خود زمزمه کنند. سعی کنید در حین انجام این کار از آنها عکس بگیرید.

مطمئناً واکنش‌های غیرمنتظره زیادی دریافت خواهید کرد، بنابراین مطمئن شوید که در حالت پیوسته عکس می‌گیرید. این به شما امکان می دهد با فشار دادن طولانی مدت سرعت شاتر، چندین عکس بگیرید.

19. همدیگر را در اغوش بگیرید و بلند کنید

از زوجین بخواهید همدیگر را در اغوش بگیرند و مرد زن را بلندکند. این یک راه سرگرم کننده برای خندیدن مدل های شما در هنگام عکاسی است!

18. زیر یک لحاف پنهان شوید

این یکی از پرطرفدارترین ژست های زوجین برای عکاسی پاییزی یا زمستانی است. زن و شوهر می توانند در حالی که زیر یک پتو نشسته اند به یکدیگر تکیه کنند.

مطمئن شوید که پتو با لباس آنها هماهنگ است و خیلی متفاوت نیست.لازمه این عکس تکیه به یک دیگر است که به عکس های شما آرامش می بخشد.

17. دست هم را بگیرید و به یک نقطه باهم نگاه کنید

نگاه کردن به یک جهت نماد ارزش های قوی است. اگر زوجین در حالی که دست در دست هم گرفته اند به یک جهت نگاه کنند، در عکس های شما قدرتمند به نظر می رسند.

16. طوری برقص که انگار هیچ کسی شما را تماشا نمی کند

رقصیدن برای بسیاری از افراد یک فعالیت ناخوشایند است، به خصوص زمانی که دوربینی به سمت آنها است. و خب دقیقا به همین دلیل است که باید از زن و شوهر بخواهید برقصند!

ناهنجاری به ناچار آنها را می خنداند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا احساس ازادی و رهایی داشته باشند و منجر به پرتره‌های زوج شادی شود.

15. گونه هم دیگر را ببوسید

بوسه گونه یک ژست کلاسیک در عکاسی زن و شوهر است. اگر مدل های شما واقعاً نمی خواهند جلوی شما هم دیگر را ببوسند. می توانند این  حرکت را انجام دهند زیرا این یک حرکت شیرین است که مانند لمس بینی، برای عکاسی نزدیک ایده آل است.

14. دست خود را دراز کنید و دست همسرتان را بگیرید

مراد عثمان عکاس مسافرتی این ژست پرتره بسیار محبوب را گرفته است. اغلب در عکاسی با گوشی های هوشمند استفاده می شود، اما می توانید به راحتی آن را در عکاسی زوج های حرفه ای خود دوباره ایجاد کنید.

برای ژستی مانند این، عکاسی در یک مکان زیبا ایده خوبی است. از دیافراگم کوچک استفاده کنید تا مطمئن شوید که پس‌زمینه تا حد امکان به چشم بیاید.

همچنین می توانید از لنز زوم برای ایجاد فاصله  بین زوج و خودتان استفاده کنید.

13. به شانه دیگری تکیه کنید و به صحنه زیبای مقابلتان نگاه کنید

انجام این ژست زوج در طول رویدادها راحت ترین است. یکی از مدل های شما باید به شانه دیگری تکیه کند. شما باید از پشت آنها عکس بگیرید تا نشان دهید آنها به چه چیزی نگاه می کنند.

منظره آنها می تواند یک نمایش آتش بازی، یک فروشگاه زیبا یا هر چیز جذابی که در مورد رابطه زوجین باشد.

12. یک مکالمه عاشقانه در یک مکان رمانتیک

اگر وقت بیشتری در اختیار دارید، یک فضای قشنگی بسازید. هیچ محدودیتی برای کارهایی که می توانید با وسایل ساده انجام دهید وجود ندارد. می توانید چادری بسازید که زوجین بتوانند در آن ژست بگیرند ونکته ای که باید بسیار به ان توجه کنید نورپردازی است.

برای عکاسی فضای رمانتیک عالی است. از مدل های خود بخواهید با محیط اطراف خود تعامل داشته باشند، صحبت کنند و دوربین شما را نادیده بگیرند. این به شما فرصت های زیادی برای گرفتن عکس های یهویی زن و شوهری می دهد.

11.یک پای خود را بالا بیاورید

این یک ژست زوجین بسیار قشنگ است. مدل شما می تواند در حالی که همسرش را می بوسد، یک پا را پشت سر خود بلند کند.

ممکن است ساده به نظر برسد، اما تفاوت زیادی در عکس های زوجین ایجاد می کند. می تواند زوج را شاد به نظر برساند و ترکیب شما را بهبود بخشد.

10. در یک فعالیتی که هر دو عاشق آن هستید شرکت کنید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای گرفتن پرتره‌های زن و شوهری، عکاسی از مدل‌هایتان در زمانی که مشغول هستند است. به زوج این فرصت را بدهید تا کاری را انجام دهند که هر دو دوست دارند در طول عکاسی دونفره شما با هم انجام دهند.

این موضوع می تواند اسکیت سواری، پیاده روی، بستنی خوردن، آواز خواندن یا هر چیز دیگری باشد که هر دو واقعاً از آن لذت می برند. در حالی که این زوج در دنیای خود غرق می شوند، شما می توانید انواع ژست های زیبا را برای زوج ها ثبت کنید.

9. در کنار یکدیگر روی تخت یا پتوی پیک نیک دراز بکشید

این یک ژست عالی برای عکاسی پرتره از بالا است. با استفاده از دوربین می توانید عکس های عالی بگیرید.وقتی از بالا عکس می گیرید، باید از لنز واید استفاده کنید.

مدل های شما می توانند عاشقانه به یکدیگر نگاه کنند یا هر دو به دوربین نگاه کنند. مطمئن شوید که آنها به جهات مختلف نگاه نمی کنند. زیرا این حرکت باعث می شود که آنها نسبت به یکدیگر بی حوصله یا بی علاقه به نظر برسند.

8. بوسیدن همدیگر زیر باران

عکسبرداری در باران معمولا عاشقانه ترین حالت ممکن است. در نظر داشته باشید که برای دوربین خود تجهیزاتی اماده کنید.

برای عکس های زوجین منحصر به فرد، از یک چتر شفاف استفاده کنید. مستقیماً از چتر عکس بگیرید تا جلوه ای ارام و مبهم ایجاد کنید. همچنین می توانید بخشی از لنز خود را با چتر بپوشانید تا یک پیش زمینه تار زیبا ایجاد کنید.

7. با یک دامن یا یک لباس راحتی بچرخید

برای هیجان انگیز کردن عکس های زوجین، حرکتی را به عکس های خود اضافه کنید. اگر مدل خانم یک لباس بلند پوشیده باشد، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

تنها کاری که مدل باید انجام دهد این است که بخشی از لباس را به هوا پرتاب کند یا بچرخاند. از سرعت شاتر بالا استفاده کنید تا همه چیز را واضح بگیرید.

6. در کنار یکدیگر دراز بکشید تا از نزدیک چشمان زن و شوهر زیبا به نظر بیاید

عکس ها می توانند خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید در مورد احساس در یک رابطه صحبت کنند. این یک ژست آسان است که به شما کمک می کند از نزدیک چشم های زیبای زوجین را هدف بگیرید. تنها کاری که باید سوژه ها انجام دهند این است که خیلی نزدیک به هم دراز بکشند.

با استفاده از لنز زوم نزدیک شوید. هر دو چشم زوج خود را به تصویر بکشید. این یک راه عالی برای تأکید بر شباهت ها و تفاوت های آنها است.

5. به یکدیگر غذا بدهید

این ممکن است ایده عجیبی به نظر برسد، اما یک ژست عالی برای عکاسی از زوج ها می باشد. انجام این کار در پارک های تفریحی آسان است، جایی که می توانید انواع خوراکی ها را پیدا کنید.

یکی از مدل ها باید به دیگری غذا بدهد. اطمینان حاصل کنید که غذا چیزی نیست که باعث ایجاد تصاویر ناخوشایند شود، مانند ماکارونی! به عنوان مثال، می توانید میوه های مختلفی مانند انگور، گیلاس یا انواع توت ها را امتحان کنید.

4. یک کار جالب و بامزه انجام دهید

از زن و شوهر بخواهید زشت ترین ادا های قابل تصور را بسازند. بسیار محتمل است که این باعث خنده آنها شود. در این بین شما می توانید شروع به گرفتن پرتره های هیجان انگیز کنید.

هدف از این ژست این است که مدل های شما سرگرم شوند و باعث خندیدن انها بشوید. شما همچنین می توانید به آنها یک جوک یا یک داستان شخصی خنده دار بگویید.

3.به نقطه ای اشاره کنید

زن و شوهر باید با هم به چیزی جالب اشاره کنند. می توانید از نزدیک از آنها عکس بگیرید یا یک عکس عریض (پهن) ایجاد کنید که بتوانید ببینید به چه چیزی اشاره می کنند.

2. روی شانه های شخص دیگر بنشینید

این یک ژست سرگرم کننده است که زوج را به خنده می اندازد. مطمئن شوید که به صورت عمودی عکاسی می‌کنید تا بتوانید پرتره‌های زن و شوهری تمام‌بدنی مناسب بگیرید.

قبل از امتحان این ژست، چند قدم از زوج دور شوید تا دوربین شما لحظه ای را از دست ندهد!

1. با هم روی پله ها بنشینید

از زن و شوهر بخواهید روی پله ها یا راه رو ها با هم بنشینند. پله ها در عکس های دو نفره زیباتر از صندلی ها به نظر می رسند.

این ژست به شما این فرصت را می دهد که لباس های این زوج را با شکوه کامل نشان دهید. همچنین به زوج زمان می‌دهد تا استراحت کنند، گپ بزنند و به راحتی برای شما ژست بگیرند.

به راحتی می توانید از هر یک از ژست های زوجین در این مقاله برای الهام گرفتن و ایده هایی برای عکس های خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید که ژست های سوژه های خود را از طریق دستورالعمل های آسان راهنمایی کنید، اما فراموش نکنید که اجازه دهید آنها خودشان باشند.

توصیه می کنم به آنها بگویید کارهایی مانند راه رفتن و رقصیدن را انجام دهند. از این طریق می توانید عکس های صادقانه واقعاً زیبایی بگیرید!کاری کنید آنها احساس راحتی کنند، یک محیط خوب ایجاد کنید، و عشق آنها را ثبت کنید.

منبع:digicenter.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵

فهرست مطالب این مقاله