عکاسی شبکه های اجتماعی

عکاسی شبکه های اجتماعی

هر کسب و کاری باید در عکاسی شبکات اجتماعی فعال باشد تا در دنیای دیجیتال امروز مطرح باشد. اگر شرکت شما در  شبکات اجتماعی است، احتمالاً به طور منظم عکس‌ها را در نمایه خود بارگذاری می‌کنید. تصاویر و سایر عناصر بصری استراتژی بازاریابی شما را بهبود می‌بخشند.

هر کسب و کاری باید در عکاسی شبکه‌ها اجتماعی فعال باشد تا در دنیای دیجیتال امروز مطرح باشد. اگر شرکت شما در  شبکه‌ها اجتماعی است، احتمالاً به طور منظم عکس‌ها را در نمایه خود بارگذاری می‌کنید. تصاویر و سایر عناصر بصری استراتژی بازاریابی شما را بهبود می‌بخشند.

اما یافتن تصاویر مناسب برای ارسال می‌تواند چالش برانگیز باشد.

در نظر بگیرید شما می‌خواهید روزانه حداقل یک عکس جدید در سیستم عامل اجتماعی بارگذاری کنید. این 365 تصویر در سال می‌شود.

بسیاری از مشاغل کتابخانه‌ای از این تعداد عکس اصلی ندارند. آنها فقط تصاویر تصادفی می‌گیرند و لحظه آخر آنها را به پروفایل خود می‌فرستند بدون اینکه خیلی فکر و تلاش کنند.

اگر از استراتژی مشابهی استفاده کنید ، این یک مشکل بزرگ برای تجارت شما خواهد بود.

هر آنچه در شبکه‌های اجتماعی با دنبال کننده‌های خود به اشتراک می‌گذارید باید دارای هدفی باشد. برای دریافت بهترین نتیجه از تلاش خود، باید محتوایی با کیفیت بالا تولید کنید.

خوشبختانه برای شما ، فناوری مدرن به شما امکان می‌دهد همیشه یک دوربین با کیفیت حرفه‌ای در دست یا جیب خود داشته باشید.

برای گرفتن عکس‌های عالی بازاریابی به تجهیزات فانتزی نیازی ندارید. تمام آنچه شما نیاز دارید برخی از مهارت‌های اساسی عکاسی و الهام بخشیدن به سوژه هایتان است.

هر روز 300 میلیون عکس در فیس بوک و به طور متوسط 95 میلیون عکس در اینستاگرام بارگذاری می‌شود

اگر عکس‌هایی که به رسانه‌های اجتماعی اضافه می‌کنید حرفه‌ای به نظر نرسند، بر برند شما انعکاس ضعیفی خواهد داشت. به همین دلیل این 12 نکته را برای بهبود عکس‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شما آماده کرده‌ایم.

  • تعادل را با استفاده از خطوط متقاطع ایجاد کنید

قانون یک سوم یکی از اساسی‌ترین مهارت‌های عکاسی است که باید بدانید. این روش باعث بهبود ترکیب بندی عکاسی شبکه‌ها اجتماعی شما و ایجاد تصاویر متعادل و جذاب بصری می‌شود. تلفن هوشمند به شما امکان می‌دهد هنگام عکاسی شبکه‌ها اجتماعی خطوط متقاطع را فعال کنید:

عکاسی شبکه های اجتماعی

این ویژگی رعایت قانون یک سوم را برای شما آسان می‌کند. خطوط متقاطع بسیار ساده است: دو خط عمودی و دو خط افقی با فاصله یکسان از هم قرار دارند. شما باید سوژه و هر چیز مهم را در عکس خود در محل تلاقی آن خطوط قرار دهید. یک عکاس آماتور همه چیز را در مرکز صفحه قرار می‌دهد. اما این جذاب نیست.

فقط به تمام فضای باز در افق بالا نگاه کنید. این موضوع بیشتر بر سوژه شما تأکید می‌کند. بعلاوه، مردم عادت دارند که این روش را در عکاسی حرفه‌ای ببینند، چه آن را درک کنند یا نکنند. وقتی کسی عکسی را بدون قاعده یک سوم اعمال شده ببیند، تصویر برای او با جذابیت کمتری به نظر می‌رسد.

  • تقارن را پیدا کنید

تقارن عنصر بصری دیگری است که ما به طور طبیعی به سمت آن کشیده می‌شویم. اگر فرصتی برای ثبت تقارن در تصویر دارید، قطعاً باید این کار را انجام دهید. در اینجا یک مثال عالی از یک عکس با تقارن وجود دارد:

ساده است، اما کار می‌کند. حالا، لحظه‌ای وقت بگذارید و تصور کنید که اگر از این زاویه گرفته نمی‌شد، این عکس چگونه به نظر می‌رسید. اگر دوربین کمی در سمت چپ یا راست قرار داشته باشد، تقارن از بین می‌رود.

مطمئناً، هنوز هم ممکن است تصویری زیبا از یک مسیر پیاده روی که به یک اقیانوس پاک در یک روز زیبا منتهی می‌شود، به نظر برسد. اما خلق تقارن تصویر را ارتقاء داده و آن را به سطح حرفه‌ای تری می‌رساند. برای جلب توجه دنبال کنندگان خود، تصاویر شما باید چشم نواز باشند. اگر به نظر برسد که یک آماتور در حال عکس گرفتن است، بر برند شما تأثیر ضعیف خواهد داشت. می‌دانیم که شما نمی‌خواهید این اتفاق بیفتد.

  • به جای استفاده از زوم از کراپ کردن استفاده کنید

یکی دیگر از اشتباهات آماتور که مردم همیشه مرتکب می‌شوند، استفاده از بزرگنمایی است. بزرگنمایی دستی سوژه کاملاً نکوهیده است، مگر اینکه از دوربین حرفه‌ای استفاده کنید. اما همانطور که قبلاً گفته شد، این نوع تجهیزات غیرضروری است. تلفن هوشمند شما تصاویری ثبت می‌کند که برای ارسال مناسب هستند.با این حال، هنگامی که شروع به بزرگنمایی کردید، به کیفیت عکس آسیب خواهید رساند.

به جای بزرگنمایی، به سوژه نزدیک‌تر شوید، اگر این کار امکان پذیر نبود، نگران نباشید. تصویر را از همان جایی که قرار دارید ثبت کنید و از قانون یک سوم برای بهبود ترکیب بندی استفاده کنید

بعد از ثبت عکس، شما می‌توانید طبق سلیقه خود آن را کراپ کنید. در اینجا یک نمونه از نحوه انجام این کار در فتوشاپ قرار دارد:

در بیشتر موارد، نیازی نیست که این کار را در رایانه انجام دهید. می‌توانید عکس‌ها را مستقیماً روی تلفن هوشمند خود برش دهید. به قانون یک سوم در هنگام کراپ توجه کنید.

  • کادرهای طبیعی را بپذیرید

قاب بندی تصویر خود یکی دیگر از مهارت‌های اساسی عکاسی است. نه، منظور چاپ عکس و قرار دادن آن در قاب چوبی نیست. گاهی اوقات، سوژه‌ها کاملاً در موقعیتی قرار می‌گیرند که در قاب‌های طبیعی اطراف آنها ثبت شوند. هر زمان که فرصتی برای استفاده از یک قاب طبیعی دارید، باید از آن استفاده کنید.

این تصویر به دلایل بسیاری عالی است.

اول، اگر سعی کنید برای گرفتن عکس خیلی به پنجره نزدیک شوید، در آخر با تابش خیره کننده مواجه خواهید شد. دوم، بال به خودی خود بسیار کسل کننده است.

با قرار دادن پنجره در تصویر، عکاس کیفیت آن را بالا می‌برد. شما همچنین می‌توانید نور و سایه‌های اطراف قاب طبیعی را ببینید.

این نکته مهم است، اگر از قاب طبیعی راضی نیستید، همیشه می‌توانید با برش دادن تصویر، همانطور که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، آن را ویرایش کنید.

هنگام عکس گرفتن، مراقب قاب‌های طبیعی مانند درختان، نرده‌ها، پل‌ها، طاق نماها یا هر چیز دیگری باشید که باعث ایجاد یک قاب مشابه می‌شود.

  • به دنبال بازتاب‌ها باشید

گرفتن عکس از بازتاب می‌تواند چشم انداز بی‌نظیری به عکس‌های شما اضافه کند.

Todo Bien تورهای ویژه اتوبوس ساحلی را در جنوب کالیفرنیا برگزار می‌کند.

بدیهی است که آن‌ها می‌خواهند به دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی خود نشان دهند که اتوبوس آن‌ها چگونه است. اما آن‌ها بیش از اینکه فقط یک تصویر خسته کننده از اتوبوس نشان دهند، از یک انعکاس برای ثبت آب و خط ساحلی هنگام غروب آفتاب استفاده می‌کنند. این یک روش خلاقانه برای نشان دادن مهارت‌های عکاسی است.

گرفتن عکس فقط از اتوبوس یا غروب خورشید کاملاً سطحی است. اما گرفتن هر دو در بازتاب پنجره، این چالش را به اوج‌های جدید می‌رساند.

  • الگوهای تکرارشده را عکاسی کنید

درست مانند تقارن، الگوها نیز یکی دیگر از روش‌های عالی برای جلب توجه دنبال کنندگان شما هستند. گاهی اوقات، یافتن الگوی مناسب همه چیز در مورد عکسبرداری از زاویه و منظر مناسب است. فقط به این عکس چرخ‌های دوچرخه نگاه کنید:

نمی‌توانید این الگو را از زوایای دیگر ببینید.

اگر قدم به عقب بردارید و از بالا از این دوچرخه‌ها عکس بگیرید یا رو به روی آن قرار بگیرید، الگوی آن مانند گذشته نخواهد بود. به نظر می‌رسد فقط یک ردیف دوچرخه باشد.

بله، ممکن است موضوع همچنان برای کمپین بازاریابی شما به اندازه کافی مرتبط و قابل استفاده باشد، اما با استفاده از این استراتژی می‌توان آن را بهبود بخشید.

  • یک سه پایه خریداری کنید و تلفن هوشمندتان را به آن وصل کنید

پیش از این ، گفته شد که برای گرفتن عکس های با کیفیت بالا برای کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود به دوربین حرفه‌ای یا تجهیزات گران قیمت احتیاج ندارید.

اما سرمایه گذاری در چیزهای کوچک، مانند سه پایه برای گوشی هوشمند، ضرری نخواهد داشت.

سه پایه به شما امکان می‌دهد بدون درگیر شدن دست‌هایتان عکاسی کنید. به علاوه، به اطمینان از تراز بودن تصویر کمک می‌کند.

در حالی که تلفن خود را ایمن و راحت نگه داشته‌اید می‌توانید از این تجهیزات برای افزایش فاصله بین خود و دوربین نیز استفاده کنید.

  • یک چشم انداز جدید خلق کنید

شما نمی‌خواهید عکاسی شبکه‌ها اجتماعی شما مانند دیگران باشد.برای برند شما مهم است که دیدگاه‌های جدیدی ارائه دهد تا خود را از دیگران جدا کنید. این مثال Tropicfeel را که در صفحه اینستاگرام آنقرار دارد بسیار دوست داشتنی است:

تصویر خودش زیباست. خانه‎ها، اقیانوس و خط ساحلی بلافاصله توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کنند.

اما نکته‌ای در مورد این عکس کمی متفاوت است.

قرار دادن پاها در این عکس برای افراد معمول نیست. معمولاً انتظار دارید این یک سلفی باشد یا فقط یک عکس منظره باشد. اما Tropicfeel از این دیدگاه منحصر به فرد برای به نمایش گذاشتن محصول خود یعنی کفش‌های موجود در عکس استفاده می‌کند.

به کپشن نگاه کنید

این تیم هشتگ جدیدی را با عنوان #tropicselfeet ایجاد کرد تا دیگران را نیز به گرفتن این نوع عکس ترغیب کند. این یک روش عالی برای نوشتن کپشن‌های اینستاگرام است که باعث ایجاد تعامل می‌شود.

دیدگاهی را پیدا کنید که مخصوص برند شما باشد.

به عنوان مثال ، فرض کنید شرکت شما اسکیت بورد می‌فروشد. به جای عکس گرفتن از یک پسر روی اسکیت بورد، می توانید دوربینی را روی دماغه تخته نصب کنید.

  • تصاویر صادقانه ثبت کنید

شما همیشه نمی‌خواهید از محصولات خود عکس بگیرید.

افراد سوژه‌های عالی برای عکاسی شبکه‌ها اجتماعی هستند. در حقیقت، عکس‌هایی که دارای چهره هستند 38٪ لایک و 32٪ کامنت بیشتر از عکس‌های بدون آن‌ها را دریافت می‌کنند. اما سوژه‌های شما همیشه نیازی به ژست گرفتن ندارند. عکس‌های صادقانه عنصری انسانی به برند شما اضافه می‌کنند. آنها به جای ژست گرفتن برای دوربین، مردم را در کنش طبیعی نشان می‌دهند.

به این عکسها در صفحه فیس بوک Thule نگاهی بیندازید:

هیچ یک از افراد ژست نمی گیرند. همه عکس ها صریح است.

دلیل این کار این است که نشان می دهد مردم هنگام انجام کاری رفتار طبیعی دارند. این فرصتی برای شماست که می‌توانید نحوه استفاده از محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارید.

ایده گرفتن عکس‌های صریح از کارمندان شما  نیزخوب است. نمایش کارمندان در عکس‌ها ارتباط معتبرتری با مخاطبان شما ایجاد می‌کند. فالوورهای شما متوجه خواهند شد که افراد واقعی پشت برند شما هستند.

  • تصاویر انتزاعی ثبت کنید

خارج از چارچوب فکر کنید.

مطمئناً شما می دانید که چند عکس روزانه از جدول زمانی فالوورهای شما سرازیر می شود. اگر عکس‌های بازاریابی شما از صفحه آن ها پر نکنند‌، آنها به سادگی از آن ها عبور می کنند.

تصاویر انتزاعی یک روش عالی برای جلب توجه است ، مانند این یکی از صفحه اینستاگرام Allbirds:

Allbirds دارای یک سری کفش به نام درخت دونده است. بسیاری از پست‌های آنها شامل طبیعت و عکس‌های مختلف از درختان است.

این یکی قطعاً یکی از بی‌نظیرترین عکس هایی است که در پروفایل این برند مشاهده خواهید کرد.

این هنر روی یک تنه درخت افتاده نقاشی شده است. تصویر روی این بوم نامتعارف یک صحنه طبیعت است که شامل درختان نیز می‌شود.

در نگاه اول، یک کاربر شبکه‌های اجتماعی حتی ممکن است متوجه نشود که به چه چیزی نگاه می‌کند.

اما قطعاً کافی است که آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کنید.

  • شاد باشید

جدی نگیرید

خوب، مشاغل خاصی وجود دارد که باید جدی‌تر از دیگران باشند. اگر شرکت شما در خدماتی مانند سرمایه گذاری مالی یا مراسم تشییع جنازه تخصص دارد، احتمالاً نباید در شبکه‌های اجتماعی شوخی کنید.

اما این نوع تجارت ها تعداد کمی هستند.

اگر شرکت شما محصولات یا خدماتی را به مخاطبان هدف فروخته است که می‌توانند قدری شوخ طبعی را تحسین کنند، از تهیه عکس خنده دار برای تبلیغات خود در شبکه‌های اجتماعی نترسید.

در واقع، 36٪ از مصرف کنندگان پس از دیدن پست خنده دار از یک برند در شبکه‌های اجتماعی، از آن‌ها خواسته می‌شود که خریدی انجام دهند.

ارسال یک عکس شوخ طبعانه می‌تواند برای شما بسیار بیشتر از درگیر کردن مخاطبان باشد. این استراتژی می‌تواند مستقیماً منجر به فروش شود.

فقط مطمئن شوید که از موضوعات بحث برانگیز برحذر هستید.

من توصیه نمی‌کنم با موضوعاتی مانند سیاست یا مذهب شوخی کنید. عکس‌هایی از این دست می‌توانند به برند شما آسیب برسانند.

سخت نگیرید، اما حرفه‌ای باشید.

  • پیرو عموم نباشید

چگونه می‌توانید عکاسی شبکه‌ها اجتماعی خود را از صفحه به سمت کاربران شبکه‌های اجتماعی پرتاب کنید؟ شما می‌خواهید پست‌های شما باعث شود مردم بگویند: “وای!”

در اینجا مثالی از صفحه اینستاگرام Vuori آورده شده است:

این پست تبلیغ لباس شنای مردانه است.

یک ایده معمولی این است که تصویری از لباس های  شنا ارسال کنید. خسته کننده است

ایده دیگر می‌تواند نشان دادن مدلی باشد که لباس شنا بر تن دارد یا حتی در آن شنا می‌کند. اما دوباره خسته کننده است

این متداول است و مخاطبان انتظار این نوع پست‌ها از برندها را دارند.شما می‌دانید چه چیزی معمولی نیست؟ شخصی با پوشیدن این شلوارک از روی صخره‌ای به داخل اقیانوس می‌پرد. این عکس عالی است این نوع پستی است که توجه کاربران را در شبکه های اجتماعی جلب می‌کند.

جمع بندی

اگر می خواهید کمپین‌های موفق در شبکه‌های اجتماعی را اجرا کنید، باید توجه بیشتری را به کیفیت عکاسی شبکه‌های اجتماعی خود معطوف کنید.

نگران نباشید: نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت یا استخدام شخصی برای انجام این کار نیست. بدون استخدام متخصص، گرفتن و ویرایش عکس آسان است.

برای شروع کار در مسیر صحیح، به تمام مهارت‌های اساسی عکاسی نیاز دارید.

پس از آن، تصمیم بگیرید که چه نوع عکس‌هایی با مخاطبان هدف شما در این پلتفرم‌ها صحبت می‌کنند.

از این راهنما به عنوان الهام بخش برای عکس‌های بازاریابی آینده خود استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

درباره مدیر سایت :

کارشناس فناوری اطلاعات - مربی و مدرس عکاسی و گرافیک - دارای مدرک آکادمیک عکاسی از دانشگاه هنر تهران - جهاد دانشگاهی