عکاسی از جنگل: نحوه گرفتن عکس های رویایی در جنگل

عکاسی از جنگل: نحوه گرفتن عکس های رویایی در جنگل

اگر به دنبال راهی برای گرفتن عکس های طبیعت جادویی با آیفون خود هستید، عکاسی از جنگل را امتحان کنید! از کوچک‌ترین صخره‌های خزه‌دار گرفته تا بلندترین درخت‌ها، جنگل‌ها مملو از شگفتی‌های زیبا هستند و گرفتن عکس‌های جنگلی با ترکیب خوب راهی عالی برای ثبت این همه زیبایی است. در اینجا چند ایده عکاسی از جنگل برای ماجراجویی بعدی شما در جنگل وجود دارد.

چگونه با آیفون عکس های جنگلی عالی بگیرید

از بسیاری جهات، عکاسی در یک محیط جنگلی برای عکاسان آیفون ایده آل است. نور شدید خورشید معمولاً توسط درختان فیلتر می‌شود و از سوژه‌های دوری که ممکن است در عکس‌ها تار به نظر برسند، نمی‌گیرید. در اینجا چند نکته کلی برای گرفتن عکس های خیره کننده از جنگل آورده شده است.

1. همه چیز در مورد نور است

از آنجایی که درختان به عنوان یک فیلتر نور عمل می کنند، معمولاً با نور خورشید کم رنگ، سایه کامل یا نور کم سروکار خواهید داشت. برای بهترین نتیجه، به دنبال نور کمی باشید که می توانید پیدا کنید و از آن نهایت استفاده را ببرید. ساعت طلایی، درست پس از طلوع یا قبل از غروب خورشید، زمان بسیار خوبی برای گرفتن نور خورشید در جنگل است.

2. از قفل AE/AF برای عکس های واضح و روشن در نور کم استفاده کنید

با فشار دادن روی صفحه نمایش آیفون خود، می توانید فوکوس و نوردهی را قفل کنید تا تصویر واضح تری داشته باشید. روی بخشی از تصویر خود که می‌خواهید برجسته شود تمرکز کنید و از نماد خورشید برای تنظیم نوردهی استفاده کنید. افزایش نوردهی برای روشن کردن تصاویر تاریک جنگل مفید است.

3. از ترکیب بندی های مختلف یک صحنه عکس بگیرید

**********

عکاسی جنگل فرصت های بی پایانی را برای کاوش در ترکیب بندی های مختلف به شما می دهد. از کوچک‌ترین برگ‌ها تا مناظر جنگلی وسیع، بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی را تمرین کنید تا همه گزینه‌های خود را کشف کنید. شما واقعاً جنگل را برای درختان خواهید دید؟

نکات عکاسی از جنگل زمستانی

عکاسی از یک منظره سرد و خاکستری چالش های جدیدی را هم از منظر فنی و هم از منظر ترکیبی ایجاد می کند. برف همه چیز را جالب‌تر می‌کند و خطوط واضح درختان برهنه عکس‌های مینیمالیستی عالی را ایجاد می‌کنند. در اینجا چند نکته برای عکاسی از جنگل در زمستان آورده شده است.

1. زمانی که عکس نمی گیرید، گوشی خود را گرم نگه دارید

هیچ چیز سریعتر از عکاسی در هوای سرد باتری گوشی شما را خالی نمی کند. هنگامی که به طور فعال عکس نمی گیرید، آیفون خود را برای گرما نزدیک بدن خود نگه دارید تا باتری شما بیشتر دوام بیاورد. همچنین ممکن است بخواهید یک شارژر قابل حمل همراه داشته باشید تا بتوانید بدون وقفه عکاسی کنید.

2. هنگام عکاسی از جنگل در برف از حالت Burst استفاده کنید

دانه‌های برف عادت آزار دهنده‌ای دارند که جلوی لنز دوربین شما می‌پرند و باعث می‌شوند قسمت‌های بزرگی از عکس شما تار یا به‌طور دیگری مبهم شود. برای خنثی کردن این اثرات، وقتی برف می‌بارد، عکس‌های زیادی بگیرید تا بتوانید بهترین‌ها را انتخاب کنید.

هنگامی که ترکیبی را که دوست دارید پیدا میکنید، ساده ترین راه برای گرفتن چندین عکس استفاده از حالت Burst است. به سادگی انگشت خود را روی شاتر پایین نگه دارید و به سمت چپ بکشید. آیفون شما مجموعه ای از عکس ها را به سرعت پشت سر هم می گیرد و می توانید عکس هایی را انتخاب کنید که بهترین ظاهر را دارند.

3. ثبت جزئیات در درختان برفی

چیزی جادویی در نحوه چسباندن برف به شاخه‌های درخت وجود دارد که باعث می‌شود هر صحنه‌ی جنگلی شبیه یک افسانه به نظر برسد. هنگام گرفتن عکس های جنگلی زمستانی، به جزئیاتی که در شاخه های درختان برفی می بینید توجه کنید و سعی کنید تضاد برف سفید را در برابر شاخه های تیره به تصویر بکشید.

ایده های عکاسی از جنگل برای عکس های جالب تر

گرفتن عکس های جنگلی جادویی به معنای جستجوی بهترین نور و ایجاد جالب ترین ترکیب بندی ها است. در اینجا چند ایده عکاسی از جنگل برای ایجاد جالب ترین تصاویر وجود دارد.

1. به دنبال صحنه هایی باشید که شامل آب است

همانطور که درختان دوست داشتنی هستند، عکاسی از قسمتی از جنگل گاهی اوقات می تواند منجر به تصویری غم انگیز و بی علاقه شود. اما کمی آب به ترکیب خود اضافه کنید، و ناگهان، چیزی برای کار کردن دارید! جنگل‌ها پر از آب‌نماها هستند، از گودال‌های کوچک و استخرهای بهاری گرفته تا نهرها، آبشارها، برکه‌ها و دریاچه‌ها. آنها را جستجو کنید و ترکیب های مختلف را تمرین کنید تا همه چیز جالب تر شود.

2. پرتره های جنگلی را تمرین کنید

الگوها و رنگ‌های موجود در تنظیمات جنگل، پس‌زمینه فوق‌العاده‌ای برای پرتره‌ها ایجاد می‌کنند. می‌توانید عکس پرتره خود را در طول ساعت طلایی برای نور گرم زیبا برنامه‌ریزی کنید، اما حتی زمانی که خورشید در بالای سرتان است، باید نور خورشید زیبا و کم‌پیچ را در جنگل دریافت کنید.

مانند تمام عکاسی های جنگلی، گرفتن پرتره های جنگلی نیاز به یک دست ثابت دارد، و همچنین پیشنهاد می کنیم از قفل AE/AF استفاده کنید تا از حفظ جزئیات در تصویر نهایی اطمینان حاصل کنید.

3. عکاسی ماکرو را آزمایش کنید

در حالی که جنگل ممکن است در ابتدا یکنواخت به نظر برسد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به دنبال جزئیات کوچکتر باشید تا متوجه شوید که واقعا چقدر جالب است. هنگام عکاسی با آیفون 13، خواهید دید که از قبل یک حالت ماکرو دارید که می توانید از آن برای نزدیک شدن به سوژه های کوچک استفاده کنید.

اگر حالت ماکرو ندارید، همچنان می‌توانید عکس‌های کلوزآپ عالی بگیرید. شما فقط نمی توانید به آن نزدیک شوید. اگر عاشق عکاسی ماکرو هستید، می‌توانید یک لنز خارجی بخرید تا به شما کمک کند کوچک‌ترین جزئیات را ثبت کنید، مثلا زمانی که در حال عکاسی از الگوهای پوست درخت یا قارچ‌های کوچک در کف جنگل باشید.

4. برای داشتن یک چشم انداز منحصر به فرد، نزدیک تر به زمین عکاسی کنید

برای داشتن یک چشم انداز کاملا جدید، دوربین خود را پایین بیاورید و صحنه خود را از منظر یک سنجاب در کف جنگل بگیرید. از این نقطه نظر، دوربین شما می‌تواند جزئیات ریشه‌ها و صخره‌ها، ارتفاع زیاد درختان خاص و الگوهای برگ‌ها را در سایبان بالا ثبت کند. این دیدگاه راهی عالی برای نشان دادن اینکه واقعاً اکوسیستم جنگلی چقدر چشمگیر است و ما در مقایسه با آن چقدر کوچک هستیم.

5. از یک صحنه در فصول مختلف فیلم بگیرید

اگر به طور منظم از جنگل مورد علاقه خود دیدن می کنید، این مزیت را دارید که می توانید در فصول مختلف سال از آن عکس بگیرید. ثبت همان صحنه در طول بهار، تابستان، پاییز و زمستان به بیان داستان مکانی که دوست دارید کمک می کند و به شما انگیزه می دهد تا مهارت های عکاسی خود را توسعه دهید.

اگر عاشق دنیای طبیعی هستید، عکاسی از جنگل می‌تواند راهی سرگرم‌کننده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از مکان‌های مورد علاقه‌تان و در عین حال تماشای مناظر از دیدگاه‌های جدید باشد. آیفون شما یک همراه ایده آل برای سفر بعدی شما به جنگل است و عکس هایی برای اثبات آن خواهید داشت.

منبع:digicenter.ir/blog

میانگین امتیازات ۴ از ۵