پروژه عکاسی معماری در موسیقی

عکاس خلاق اهل نیوزیلند چارلز بروکس (Charles Brooks) علاقه اش به موسیقی و عکاسی را ترکیب کرده و مجموعه عکسی خلاقانه از ساختار داخلی ساز های مختلف خلق کرده است. با دیدن هر یک از عکس های این مجموعه خیال می کنید که دارید به بنا های معماری پیچیده و تونل ها نگاه می کنید که هدف عکاس نیز همین بوده است. چارلز در پروژه عکاسی «معماری در موسیقی» از داخل ساز هایی چون پیانو، ساکسوفون، ویولونسل، فلوت و… با لنز ماکرو و تکنیک فوکوس استکینگ عکس های کلوزآپ گرفته است.

 

بروکس با صرف سال ها نواختن موسیقی، کنجکاو بود که داخل ابزار مورد اعتمادش (ساز ها) چه می گذرد. «گهگاهی هنگام تعمیر یک ساز می شد داخلش را دید و این یک تجربه هیجان انگیز بود.»

«من همیشه به روانشناسی اینکه ذهن ما چگونه مقیاس را در تصاویر دو بُعدی تفسیر می کند علاقه مند بودم». بروکس همچنین می گوید: «من شیفته افکت تیلت-شیفت بودم، که با مات کردن بخش هایی از تصویر باعث می شود چیز های بزرگ تر کوچک به نظر برسند. و می خواستم بدانم که آیا می توانم کاری کنم که، برعکس تیلت شیفت با واضح و شارپ نگه داشتن همه چیز، چیز های کوچک بزرگ به نظر برسند.»

تجهیزات عکاسی

برای گرفتن این عکس ها از لنز مخصوص ۲۴mm probe lens Laowa استفاده شده و عکاس آن را برای کوچک تر شدن دستکاری کرده است. دوربین عکاسی Lumix S1R بوده است.

«عکس های کلوزآپی مثل این ها معمولا با عمق میدان خیلی کم، مات می شوند. من از تکنیک انباشتن فوکوس یا فوکوس استکینگ (focus stacking) استفاده کردم تا جلو تا انتهای تصویر را واضح و شارپ ثبت کنم».

چارلز برای ایجاد هر تصویر نهایی حدود ۱۰۰ عکس گرفته است، با تنظیم ذره به ذره فوکوس برای هر یک. او سپس با نرم افزار مخصوص برای ترکیب عکس ها و نمایان کردن قسمت شارپ هر یک استفاده کرده است.

منبع:lenzak.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵