6 ترفند سریع عکاسی فوق العاده از بالا

در عصر اینستاگرام، می بینیم که همگی دچار تب عکاسی هستیم. بعضی ها با دوربین عکاسی و یا موبایل مشغول عکاسی هستند و از آن لذت میبرند حتی اگر هنوز نمی دانید که چگونه عکس های زیبا بگیرید، اما قطعا می توانید عکس های خوب و زیبا را درک کنید.

اما برای اینکه شما هم بتوانید عکس های زیبا بگیرید، این مقاله را تا انتها بخوانید تا بتوانید عکس هایی زیبا از زاویه بالا بگیرید.

1 – قانون یک سوم

6 ترفند سریع عکاسی فوق العاده از بالا
این شاید شناخته شده ترین قانون ترکیب بندی در عکاسی باشد. وقتی کادر را تنظیم می کنید، یک شبکه 3×3 را تصور کنید و اشیای غالب (یا مواردی را که بیشترین توجه را به سمت خود جلب می کنند) را نزدیک یکی از تقاطع ها یا در بین خطوط قرار دهید.

در این مورد، ما گلها را در بین خطوط عمودی سمت راست قرار داده ایم. این کار به تصویر شما تعادل و جذابیت بیشتری نسبت به وقتی می دهد که اشیا را در مرکز یا بسیار نزدیک به حاشیه ها قرار می دهید.

2 – خطوط راهنما

چشم بیننده را با استفاده از خطوط فرضی یا به اصطلاح “راهنما” که در کادر شما کشیده شده است به سمت کادر جلب کنید. در این تصویر، تخته کار خط راهنما را ایجاد کرده و چشم شما را تشویق می کند که به مرکز کادر نگاه کند. تخته برش دوم و چاقو خط دوم را ایجاد می کند که آن هم چشم را به سمت مرکز کادر می کشاند.

3 – گروه های سه تایی

نکات زیادی در مورد گروه های سه تایی وجود دارد. این گروه های سه تایی به چشم شما اجازه می دهد تا بدون اینکه تحت فشار باشد به تصویر نگاه کند، و همچنین یک چرخه حرکت در کادر شما ایجاد می کند (مانند نماد بازیافت!)، و چشم شما را به تصویر هدایت می کند.

در این تصویر، پاکت خرید و کارت ها دسته های سه تایی را ایجاد می کنند و چشم به راحتی در بین این دسته های سه تایی حرکت می کند.

4 – اجزای طبیعی

این شماره یک نکته عجیب اما بسیار مفید است. همیشه سعی کنید یک عنصر طبیعی مانند گیاه، دست، غذا و … به عکس خود اضافه کنید.

وجود یک عنصر طبیعی به تصویر شما زندگی می بخشد و حس تازگی به عکس می دهد. مانند کاری که این برگ monstera در عکس زیر انجام داده.

5 – کادر را پر کنید

از نزدیک شدن به سوژه نترسید و بعضی از اشیا را در کادر پخش کنید. بر روی یک جسم خاص فوکوس کنید و بگذارید بقیه اشیایی که در کادر پخش شده اند به فوکوس بر روی جسمس که شما می خواهید فوکوس کنید کمک کند (مانند این کوکتل صورتی خوشمزه).

این تکنیک همچنین به صورت ماهرانه ای تازه کار بودن عکاس را پنهان میکند.

6 – الگوها را بشکنید

مغز ما الگو ها و تکرار را دوست دارد، اما ما هم قانون شکنی های کوچک در این الگو ها را دوست داریم. دیدن یک عنصر که این قانون ها را شکسته، آن صحنه را هیجان انگیزتر و مهیج تر می کند.

به تصویرتان زندگی ببخشید و کمی آنرا بهم بریزید، مانند کاری که ما در این عکس با این برس ریمل انجام دادیم و نظم صحنه را بهم زدیم.

منبع:digicenter.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵