خرابی لنز دوربین عکاسی

تعمیر لنز دوربین عکاسی

خرابی لنز دوربین عکاسی

یکی از مشکلات رایج در دوربین‌های دیجیتال امروزی، مشکل گیر کردن و خارج نشدن لنز است؛ اما علاوه بر آن ممکن است در اثر ضربه خوردن لنز دوربین عکاسی لازم باشد به تعمیرگاه مراجعه کنید، چرا که مشکلات متعددی ایجاد می نماید که در ادامه به شرح این مشکلات می پردازیم.

مشکل باز و بسته نشدن لنز

مشکل باز و بسته نشدن لنز مربوط به ضربه خوردن، وارد شدن فشار و یا ورود جسم خارجی به درون لنز دوربین عکاسی می باشد که موجب  روشن نشدن دوربین عکاسی می گردد، لذا هر چه سریعتر به تعمیرگاه دوربین دیجیتال مراجعه فرمایید؛ چون به هر کدام از علت های فوق این ایراد ایجاد شده باشد امکان دارد از داخل چرخ دنده ها آسیب دیده باشند و با روشن کردن دستگاه فشار روی لنز مضاعف شده و احتمال دارد چرخ دنده های سالم نیز معیوب و مشکل چند برابر شود.

ضربه دیدن لنز دوربین عکاسی

معمولا در زمان افتادن دوربین های عکاسی به دلیل سنگینی بخش جلویی دوربین، با لنز به زمین سقوط می کنند پس اولین آسیب به ترتیب ابتدا به فیلتر UV یا قسمت های داخلی لنز مثل بایونت و چرخدنده ها وارد شود و در بدنه نیز عموماً صفحه نمایش و کلیدهای پانل آسیب میبیند و در صورتی که ضربه شدید باشد ممکن است حتی Main نیز آسیب ببیند. شما میتوانید برای اطمینان از عملکرد صحیح قسمت های مختلف لنز آن را به مراکز مجاز تعمیر دوربین عکاسی ببرید.

علت صدا دادن لنز دوربین

مشکل صدا دادن لنز دوربین عکاسی بدین صورت است که به محض فعال شدن دوربین موبایل صداهای عجیبی از سمت گوشی ساطع می‌شود، شدت این صدا ممکن است در برخی مواقع زیاد و در برخی مواقع دیگر بسیار ناچیز و کم باشد.

اغلب مواقع زمانی که مشکل این چنینی در دوربین عکاسی به وجود می‌آید باید به تعمیرات سخت افزاری روی آورد، اما در برخی مواقع هم دیده شده که مشکل با انجام برخی کارها و اقدامات نرم افزاری برطرف شده است؛ در هر صورت اگر به تازگی دورین عکاسی خریده اید باید رفع مشکل این چنین را به افراد با تجربه بسپارید.

پیشگیری از تعمیر لنز دوربین عکاسی

ترجیحاً بر روی لنز دوربین خود یک فیلتر UV قرار دهید، زمانی که باد می آید لنز دوربین را عوض نکنید، لنز دوربین را در نزدیکی کیف دوربین تعویض کنید، قبل از برداشتن لنز دوربین را خاموش کنید و اگر برای مدتی طولانی نمی خواهید از دوربین خود استفاده کنید باتری را داخل دوربین نگذارید.

منبع:blog.ir

میانگین امتیازات ۵ از ۵