5 نکته از تکنیک کلیدی عکاسی با نوردهی طولانی که باید بدانید!

تکنیک و سبک عکاسی با نوردهی طولانی به ما کمک می‌کند که عکس‌های بسیار جذابی بگیریم. استفاده از نوردهی طولانی در عکس‌های شب، جزئیات غیرمنتظره‌ای را به نمایش می‌گذارد و جلوه‌های نوری شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

نوردهی طولانی در عکس‌های روز می‌تواند حالات روحانی بر روی عکس ایجاد کند. هیچکدام از این حالات سخت نیست و نیاز است که ما نکاتی درباره عکاسی با نوردهی طوانی بدانیم و خودمان را برای آن آماده کنیم. در این مقاله ۵ نکته از این تکنیک را خواهیم گفت که به ما کمک می‌کند راحت‌تر بتوانیم یک عکس با نوردهی بالا بگیریم.

1- دوربین را ثابت نگه دارید

5 نکته از تکنیک کلیدی عکاسی با نوردهی طولانی که باید بدانید!

لرزش، قاتل نوردهی طولانی است! کوچک‌ترین لرزش، عکس ما را تار می‌کند. گاهی‌اوقات می‌توان برای گرفتن لرزش دوربین از یک میز استفاده کرد اما بهترین راه برای ثابت نگه داشتن دوربین، استفاده از یک سه‌پایه است. سه‌پایه خیلی بهتر می‌تواند دوربین را نسبت به دست‌مان و یا یک سطح دیگر، ثابت نگه دارد.

یک ریموت آزاد کردن شاتر یا کنترل از راه دور آزاد کردن آن هم می‌تواند مفید باشد اما نه به اندازه یک سه‌پایه. ما می‌توانیم با تنظیم یک زمان تاخیر بر روی شاتر دوربین از لرزش فشار دادن دکمه آزادکردن شاتر دوربین جلوگیری کنیم تا این لرزش زمانی که از نوردهی طولانی استفاده می‌کنیم در عکس‌مان نشان داده نشود. در نهایت، ما برای عکس‌های حرفه‌ای به یک کنترل از راه دور شاتر نیاز خواهیم داشت.

2- تحقیق کنید

بهتر است زمانی که مکان عکاسی ما مشخص شد و قصد داشتیم از نوردهی طولانی استفاده کنیم، زمانی را صرف بررسی مکان عکاسی و المان‌های اطراف آن کنیم. این کار باعث می‌شود بهترین مکان و المان‌های صحنه را برای گذاشتن تجهیزات و گرفتن عکس مورد نظرمان، پیدا کنیم.

برای مثال، اگر می‌خواهیم در روز عکاسی کنیم و هیچ چیزی در کادر ما حرکت نمی‌کند، نیاز است آب و هوای آن روز را بررسی کنیم و ببینیم که آیا در آن روز در آسمان ابر هست یا نه؟ باد می‌وزد یا نه؟

چون اگر ابر وجود نداشته باشد و یا وزش باد باعث جابه‌جایی ابرها نشود، مکن است عکس نهایی ما با یک عکس معمولی تفاوتی نداشته باشد!

3- تصویرمان را بسازیم

توجه به چیزهایی که ثابت هستند نیز می‌تواند در عکاسی با نوردهی طولانی مهم باشد. دیوارها، ساختمان‌ها، گیاهان و هرآنچه در عکس وجود دارد و در حین نوردهی طولانی حرکت نمی‌کنند، به اندازه اجسام متحرک مهم هستند و بر روی عکس تاثیر می‌گذارند.

بنابراین یک عکس بگیریم و بعد از آن فکر کنیم برای اینکه بخواهیم یک عکس با نوردهی طولانی بگیریم باید از چه روشی استفاده کنیم.

4- نشتی نورهای اضافی را بگیریم

همراه خودمان نوار سیاه‌رنگ و یا مواد مات بیاوریم تا در زمانی که لازم شد از نشت نور‌های اضافه جلوگیری کنیم. نورهای اضافی زمانی که شاتر ما برای مدت طولانی باز می‌ماند، می‌توانند اثرهای عجیب و غریبی بر روی عکس‌مان ایجاد کنند در صورتی که این نورها ممکن است برای یک عکس عادی و بدون نوردهی طولانی مشکلی ایجاد نکنند.

5- نور را بشناسیم

حتی در شب نیز نور‌هایی علاوه بر نور ستاره‌ها در آسمان وجود دارد. این نور ممکن است نور ماه و یا حتی نور‌های مصنوعی مثل نور حاصل از چراغ‌های درون شهری و یا خودرو‌ها باشد.

ما می‌توانیم با گرفتن چند عکس آزمایشی کوتاه، بررسی کنیم که نورهای موجود در محیط چه تاثیری بر روی عکس ما می‌گذارد.

سخن پایانی

عکاسی با نوردهی طولانی یک راه عالی برای نگاهی تازه به دنیایی است که هر روز از آن عکس می‌گیریم. نوردهی طولانی یک حس رمز و راز گونه در عکس ما ایجاد می‌کند که در یک عکس معمولی ممکن نیست.

عکاسی با نوردهی طولانی به لنزهای جدید و دوربین خاص نیاز ندارد. پس تجهیزات خود را بردارید و آماده یک نگاه طولانی به دنیای اطراف خود بشوید.

منبع:nightinvr.com

میانگین امتیازات ۵ از ۵